K

kartan

Har en fyraårig ponny som ska bli ordentligt inkörd nån gång:rofl: Eftersom hon tillbringat stor del av sin uppväxt gående på bakbenen så har hon väldigt bra med muskler i bakpartiet men sämre i fram,någon som har någon bra övning för att bygga upp frampartiet oxå?(utom att gå på frambenen:) )Tacksam för svar!!!

Sv: Muskler?

kartan skrev:
Har en fyraårig ponny som ska bli ordentligt inkörd nån gång:rofl: Eftersom hon tillbringat stor del av sin uppväxt gående på bakbenen så har hon väldigt bra med muskler i bakpartiet men sämre i fram,någon som har någon bra övning för att bygga upp frampartiet oxå?(utom att gå på frambenen:) )Tacksam för svar!!!

Jag tror inte det är så stort problem eftersom det är i bakdelen dem behöver muskler. det är där dem trycker på!

Ja ibland tror hon att hon e en cirkushäst! Kan göra carprioler och levader när hon e på humör! Hon har så mycket kraft i bakpartiet att fram inte alltid hänger med som tex i galoppen,rund och fin men eftersom baken går högre så blir det lite stötigt.

tänk logiskt idrottare strävar efter balans i kroppen lika med hästar dom ska använda hela kroppen och för mycket fram tex. blir hästen och är hästen oftas fram tung och använder inte baken kan bero på gammal skada avlastar men kör gärna länge 6 mån och i rätt form rider du är galopp i volt bra :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 207
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 364
Senast: Mkb
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall