Muskelskada efter avramling

G

glimmie

Jag ramlade av pållan i tisdags och landade med rygg/rumpa på stocken längst kanten på ridbanan, har haft en jobbig värk sedan dess och var till läkaren idag.
Han konstaterade kraftig muskelskada och skrev ut Citodon samt sa att jag inte bör rida på ett tag.

Eftersom att vi alla här är hästmänniskor förstår ni nog att det är svårt att hålla sig borta från hästryggen, både för hästens och min egen skull, så min fråga är kan det vara direkt farligt att rida tror ni?
Hur länge borde jag isåfall ta det lugnt med ridningen?
Någon som vart med om samma sak?

Sv: Muskelskada efter avramling

lyd läkaren är mitt råd! låt h*n avgöra när du kan rida igen. Tänk om du får problem för resten av livet om du rider. Inte värt risken skulle jag tycka.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar