Muskelknuta??

fettso

Trådstartare
Igår när jag kände på Kaelas rygg så var där liksom en "bula" på mitt på ryggen bakom sadelstaden.
Hon ömmade ingenting när jag tryckte eller så och den är liksom helt hård..???:confused:
Hon har i övrigt en fint musklad rygg(skårad)...

Sv: Muskelknuta??

Finns det ngt som kännetecknar det?Kanske inte är ngt som göt ngt då?
Ska hålla koll så hon inte börjar få ont...

Det brukar bara vara som knölar i skinnet som man känner under pälsen, inget skorv ingenting.. En del kallar det proteinknölar.

Det är precis så det är, vad får dom det av då?
Inget jag ska göra åt det?

Det kan komma bara 'sådär'.. Min häst hade typ 10 st i våras som försvann senare under sommaren och nu har hon några igen. Ingen ömhet eller något, jag har provat sprita dem, kleta aloe vera, smort cortison etc inget funkar.

Så jag bara låter dem vara, de försvinner väl när de gör det.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
868
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 730
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 988
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka