Musikproblem

D

Dasjenka

Jag har bestämt mig för att lägga låtar från mina CD:s på datorn. Jag trodde att det skulle fungera att bara kopiera, men så var det tydligen inte. Det går fortfarande fint att spela upp skivorna, men så fort låtarna ligger på datorn fungerar de inte längre i Windows Media Player och de går heller inte att konvertera till Mp3.

Jag förstår inte vad som är fel! Ett tag trodde jag att skivorna innehöll någon typ av copyrightskydd som gjorde att de inte fungerade i datorn, men jag har provat med skivor från tidigt 90-tal, som rimligen inte borde innehålla sådana moderna uppfinningar, och de fungerar inte heller.

Hjälp! :crazy:
 
Jag har nu laddat ned en nyare version av Windows Media Player och har precis insett att det går fint att kopiera musiken med hjälp av det programmet. Tyvärr sparas filerna som wma-filer. Finns det någon inställning som man kan göra för att få musiken att sparas som mp3? Det känns tidskrävande att först tvingas kopiera skivorna och få de konverterade från .cda till .wma och sedan ladda ned ett separat program för att konvertera musiken från .wma till .mp3. :crazy:
 
Har du inget brännareprogram då?
Öppna skivan i programmet och välj konvertera antingen till Mp3 eller Wav.
 
Jo, men jag tror inte att mitt brännarprogram har den funktionen att den kan konvertera från .cda till .mp3. :crazy:

Jag har dock löst problemet nu! Har laddat ned ett program som konverterar filera direkt från skivan och som klarar av "alla" filformat.
 

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 952
G
IT & mobiler måste ha en skiva klar till imornbitti. Ha lånat en skiva som jag bara vill ha 2 låtar ifrån. De två låtarna + en låt jag redan har på...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: SilverDroppen
·
F
IT & mobiler Jag har spelat en en ljudfil på min mobil, jag har lagt in den på datorn men kan inte spela upp den. Varför inte? Hur kan jag konvertera...
Svar
4
· Visningar
1 510
Senast: meodeo
·
S
IT & mobiler Fast nu är det min laptop som krånglar:(. Skulle lyssna på en låt via Windows Media Player och upptäckte att det inte kom nåt ljud alls...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp