Musikhjälpen 2015

Jag tycker det är bra att de fokuserar på vad som kan göras för att rädda människorna här och nu. Det som jag gillar med musikhjälpen är att de konkret kan säga att "den här pengen kan användas till det här som kan rädda såhär många människor".

Klimatförändringarna är ju en mycket större fråga och där är det ju systemet och människors tankesätt som måste ändras i grunden.

Ja, jag tycker också det är bra att det fokuseras på det och att pengarna används till det. Men jag skulle ändå önska lite mer fokus på orsaker, de har rätt mycket tid att använda sig av. Musikhjälpen når ju ut till många så det hade ju varit väldigt bra tillfälle att få människor att tänka efter, påverka, ändra vanor osv.

Hittade ingen tråd om årets upplaga av Musikhjälpen. Det måste vi ju ha! Ni lyssnar väl? Och bidrar? ;)

I år sänds Musikhjälpen från Linköping mellan 13-19 december, och årets tema är "Ingen ska behöva fly undan klimatet". Årets programledare är Gina Dirawi, Kodjo Akolor och Linnea Henriksson.

Vilka är veckans höjdpunkter? Gör ni något för musikhjälpen? Ska ni vara där någonting?

Lyssnar gör jag verkligen inte, klarar inte av radiopratare. Däremot stödjer jag Hundsportens insamling med så mycket jag kan avvara!

Finns det nån lista på vad de fått in hittills? Jag hittar bara den som visar de olika insamlingarna och det är ju ändå inte såå mycket pengar.

Sara är min idol. Är lite ledsen för att jag inte kunde vara på torget när de besökte buren. PP3 gör mina eftermiddagar, och Sara gör mina morgnar när hon är med i Morgonpasset. Hade gärna sett henne i buren något år :D

I eftermiddag ska jag ned på stan och lämna blod för att skänka min blodgivarpeng till Musikhjälpen. Sen ska vi förbi buren en sväng. :)
Älskar också pp3. Höll på att dö lite tidigare i höst när jag blev uppringd och ombedd att vara med i programmet... :eek:

Tycker Sara kan vara med som programledare nästa år. :D

Åh, min hösttrötta hjärna lyckades glömma att det skulle vara allsång vid 20, och åkte hem istället... Såg det åtminstone på play!

Dessförinnan var jag med och redovisade 11miljoners-gränsen idag :)

Älskar också pp3. Höll på att dö lite tidigare i höst när jag blev uppringd och ombedd att vara med i programmet... :eek:

Tycker Sara kan vara med som programledare nästa år. :D
Av vilken anledning fick du frågan? Jag hade avlidit :p

Åh, min hösttrötta hjärna lyckades glömma att det skulle vara allsång vid 20, och åkte hem istället... Såg det åtminstone på play!

Dessförinnan var jag med och redovisade 11miljoners-gränsen idag :)
Tråkigt att du missade det. Jag var där, och det var en så sjukt mäktig upplevelse. Helt knökat med folk och publiken nästan överröstade Rickard, vilket inte riktigt kom fram på play. Många tog upp sina mobiler och alla gungade i takt. Mysfaktor på hög nivå, trots trängsel! :love:

Av vilken anledning fick du frågan? Jag hade avlidit :p

Tråkigt att du missade det. Jag var där, och det var en så sjukt mäktig upplevelse. Helt knökat med folk och publiken nästan överröstade Rickard, vilket inte riktigt kom fram på play. Många tog upp sina mobiler och alla gungade i takt. Mysfaktor på hög nivå, trots trängsel! :love:
Missade det också... Och jag som ändå var ute på promenad då, kunde ju lika gärna gått dit! Ibland är man en ärthjärna... :banghead:

Missade det också... Och jag som ändå var ute på promenad då, kunde ju lika gärna gått dit! Ibland är man en ärthjärna... :banghead:
Det är lätt hänt. Jag hade lite glömt av det också. Hade troligen missat det om inte min vän hade påmint mig dagen innan.

Jag önskar att jag åkt hem till min uppväxt stad och kunnat stå på torget med er andra.
I år har jag startat ett eget initiativ för världens bästa sommarjobb (turridning på en större aktör med visst tema) som går hyfsat, trodde den skulle ligga på mer än vad den gör. Har skänkt en del till olika häst/djur bössor med :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka