Musikhjälpen 2015

Jag funderar på att skicka en önskan om en låt och lägga till att jag gärna hör den på väg till jobbet vid 6 :p

Hittade ingen tråd om årets upplaga av Musikhjälpen. Det måste vi ju ha! Ni lyssnar väl? Och bidrar? ;)

I år sänds Musikhjälpen från Linköping mellan 13-19 december, och årets tema är "Ingen ska behöva fly undan klimatet". Årets programledare är Gina Dirawi, Kodjo Akolor och Linnea Henriksson.

Vilka är veckans höjdpunkter? Gör ni något för musikhjälpen? Ska ni vara där någonting?

Jag ska inte dit, jag lyssnar lite grann varje morgon innan jag kliver upp ur bingen och jag har skänkt en slant.
MEN jag gillar inte Kodjo som programledare.. Tycker han är fruktansvärd att lyssna på tyvärr.
Gina och Linnea är däremot bra!

Jag lyssnar inte så mycket, men har donerat lite pengar i olika bössor iaf.

Var dessutom på en lokal skojtävling för hundar i helgen (och spenderade pengar :D) där alla intäkter gick till musikhjälpen. Ett väldigt roligt initiativ :up:

Brukar skicka pengar, kanske önska nån låt och tycka att det är bra så... Och så sista dagarna brukar jag hitta till Hundsportens alla utlottningar och gå lös där litegrann, haha. Jobbar inte onsdag-torsdag och då står Musikhjälpen på under alla tv-sändningar åtminstone.

Jag känner att årets bästa person i buren är Sara! Jag kan verkligen inte få nog av den kvinnan. Så himla intensiv men samtidigt så förvirrad! Hennes blickar och kroppsspråk gör min dag.

(Nästan så att jag skulle kunna byta Kodjo mot Sara! :eek: )

Har skänkt i insamlingen "Veganer för klimatet" som ligger på 5:e plats nu :bump:

Tycker tyvärr Musikhjälpen är en besvikelse i år, trist att de inte vill ta i orsaker till klimatproblem.

Jag känner att årets bästa person i buren är Sara! Jag kan verkligen inte få nog av den kvinnan. Så himla intensiv men samtidigt så förvirrad! Hennes blickar och kroppsspråk gör min dag.

(Nästan så att jag skulle kunna byta Kodjo mot Sara! :eek: )
Sara är min idol. Är lite ledsen för att jag inte kunde vara på torget när de besökte buren. PP3 gör mina eftermiddagar, och Sara gör mina morgnar när hon är med i Morgonpasset. Hade gärna sett henne i buren något år :D

I eftermiddag ska jag ned på stan och lämna blod för att skänka min blodgivarpeng till Musikhjälpen. Sen ska vi förbi buren en sväng. :)

Jag tycker det är bra att de fokuserar på vad som kan göras för att rädda människorna här och nu. Det som jag gillar med musikhjälpen är att de konkret kan säga att "den här pengen kan användas till det här som kan rädda såhär många människor".

Klimatförändringarna är ju en mycket större fråga och där är det ju systemet och människors tankesätt som måste ändras i grunden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka