Musik till Reining

E

_Erik_

Någon som har bra förslag på musik till en tyåp uppvisning i reining ??
Har en låt men behöver någon bra/rolig till !!

Sv: Musik till Reining

Man ska ju ha någon med takt i som passar bra till hästens galopp och tempot. Vad är det för typ av uppvisning, ska det vara någon musik som matchar, nåt tema eller så?

Jag älskar ridning till musik! :love:

Själv vill jag rida ett dressyrnummer till shaggys "sexy lady", finns många bra rörelser man kan få in i den takten! :d

Big and rich - save a horse ride a cowboy ;) ;) :love:

nu har vi fått en ihop mixad låt ... det blev ganska bra. Börjar med en lite för poppig Lucky Luuk låt med the pinks och den följs sedan av en Kate Urban låt och rednex cotton joe och avslutas med save a horse ride a cowboy :) Men tack för alla tips iallafall.

Sebaz; jo det förstås men så seriösa är vi inte.. haha.. det är en liten julshow på skolan där vi fått fem minuter att visa lite reining och showen ligger på ganska låg nivå.. och hästarna (två st) har inte riktigt samma gångarter så svårt att passa in till båda iallafall.
haha. min häst kallas shaggy...har nog faktiskt aldrig hört den låten...
lillamyggan; jättebra förslag !! Den skulle säkert funka fint!
Marathon; den avslutar faktiskt år ihopmixade låt... hahaha..:rofl: :rofl: (när vi travar ut med en flagga hängandes emellan/bakom oss ... )
/Erik

Liknande trådar

Kultur Det var väl nästa 20 år sedan jag var ute och dansa så har dålig koll. Önskar tips på bra, aktiva Dj:s. Älskar psytrance och Infected...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 104
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
554
Senast: Lingon
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka