Musik att somna till?

MM

Trådstartare
Har grava sömnproblem och var hos min psykolog idag som bad mig testa att spela lugnande musik att somna till.

Har laddat ner några låtar av Sarah Brightman och tänkte ladda ner några av Enya med. Det är typ dom jag vet som har såna låtar jag är ute efter.

Har ni några tips?
 
Sv: Musik att somna till?

Ska det vara med sång?
Jag har en playlist med sovmusik, men bara instrumental. Där har jag bland annat lite av Yiruma, Beethoven (Moonlight Sonata) och ett Harry Potter-soundtrack :p
Men det är framförallt lugn musik med piano, för sånt somnar jag bäst till. Så de passar ju inte om du vill ha sång.
 
Sv: Musik att somna till?

Helst med sång. Men sån musik som spelas i Sarah Brightmans låtar funkar utan sång. Vet dock inte vad det är för instrument, fiol eller nåt kanske. Eller ja, det är ju hur många instrument som helst hör jag nu när jag lyssnar. Lyssna på hennes time to say goodbye så hör ni vad jag menar.
 
Senast ändrad:
Sv: Musik att somna till?

Jag har också sömnproblem och brukar somna till musik. Några som jag då lyssnar på är:

Katie Melua
Lisa Nilsson
Lisa Ekdahl
Sara Varga
Olivia Newton-John "Grace and gratitude"
Bo Kaspers Orkester
Simply Red
Rebecka Törnqvist

Vet inte om de passar för dig men du kan ju provlyssna. :)
 
Sv: Musik att somna till?

Visserligen klassiskt men kolla upp Ludvico Einaudis musik. Han skriver mycket för film så det är ganska lättsamt för att vara klassiskt.
 
Sv: Musik att somna till?

Vet inte om den passar dig men jag lyssnar mycket på ''The Celtic Circle'' 2:a cd:n. Är en hel del filmmusik och blandat med sång och instrumentalt.
 
Sv: Musik att somna till?

Jag håller med om Ludvico Einaudi, jag brukar inte vara mycket för klassiskt men hans musik är lättsmält och bra. Annars kan jag tipsa om The Shins, och kanske lite Norah Jones på det också, riktigt skönt åt hjärnan att lyssna på tycker jag!
 
Sv: Musik att somna till?

Jag kan lägga till
Celtic Woman
Melody Gardot
Eva Cassidy
Tracy Chapman
Sissel Kyrkebo (med reservation för stavningen på efternamnet)
Sofia Karlsson
Sofia Kjällgren
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp