Så! Nu är det äntligen över!
(Ja jag vet att jag är fånig, men jag är helt utmattad av "pärsen"...
)
Exakt vad det kostade vet jag inte nu heller, för jag bad dem även kolla hans öron (eftersom de varit irriterade några dagar och jag inte fått bukt på det med öronrens) och det visade sig såklart vara en otit så det är även prov, djupsköljning och behandling i priset men det slutade i alla fall på tre och åtta. Gissningsvis(?) är uppemot en tusenlapp av det till öronen, så jag är förvånad - och lättad!
Jag är lite förvirrad fortfarande (såklart...) på hur behandlingen gjorts. Jag var med när han sövdes, och då var det propofolinjektion vilket jag antog var narkosen? Så när han började skraphosta rätt ordentligt blev jag orolig för det
@starcastle skrev, om att de kan få ner skräp i lungorna vid tandstensborttagning. Men nejdå, hostan var normal första dagen, eftersom han varit intuberad... Så har han fått gasnarkos? Eller intuberar de just för att skydda lungorna bara? Vet ej, men det känns i alla fall bra att (förhoppningsvis!) slippa påföljande lunginflammation.
Han hade i alla fall, vad jag förstod, ganska rejält med tandsten. (I hemgångspapperet står det "Tandsten avlägsnad med ultraljud, kraftig.", men jag vet inte om det är ultraljudet eller tandstenen som är kraftig.
) Dessutom var ett par av de långa, svarta märken jag trott var tandsten istället emaljskador på båda övre hörntänderna, dessa är inte något att göra åt.
Dock hade de "läkt" helt, jag vet inte riktigt vad det betyder men vad jag
tror jag fattade är att det är gamla skador och inget kommer att förändras åt endera hållet.
Jag hade ju behövt gå ändå nu, eftersom han har svampinfektion i båda öronen (
varför!?! ), så det känns verkligen som det var rätt beslut att pallra oss iväg! (Fast nu måste vi ju på återbesök för öronen också.
) Och han luktar inte längre surströmming!
Nu har jag Världens Vingligaste Vovve som försöker skaka av sig narkos/sedering och är skapligt förvirrad, men vi har samtliga inblandade överlevt veterinärbesöket!