Monstermom
Trådstartare
Mitt tips framöver är Oticurant, jag var väldigt skeptisk men det är fantastiskt bra att hålla efter öronen med, min öronhund har inte haft en enda omgång med problem sen jag började med det.
Ja... Jag har dock fått det tipset tidigare (höstas? minns inte...), och det har inte funkat för honom tyvärr. I början var det rätt bra, och han slapp ju oljan/fukten i öronen. (Och vi var båda väldigt nöjda med att det inte var obehagligt för honom att få det i öronen!) Men efter ett tag (par månader? varför skriver jag inte ner saker?! ) var det en massa pulver kvar i öronen, alltså lager på lager med pulver"kakor". Och det kom inte plötsligt utan blev stadigt mer och mer under användningen. Jag blev orolig för hur det såg ut längre ner och slutade pulvra och sköljde ur öronen ordentligt några dagar i rad. Om den stora mängden pulver som blev kvar berott på en otit så rådde öronrensningen bot på det i alla fall, öronen blev rena och fina och okliiga. Sen dess har jag använt Epi-Otic emellanåt, som han visserligen inte gillar något vidare men som har hållit hans öron i god form (vad det verkat).
Men så slog ju det här upp på bara några dagar!
Dubbelsidig otit med... *läser i papperet*... måttlig mängd svartbrunt sekret (om det där var måttlig vill jag inte se riklig!), jästsvampsmanifestation. Och jag blir rätt orolig för dubbelsidig otit pga svamp, det låter allergiiiiiiiii för mig.
Det är dock knappast sannolikt att den här har legat och lurpassat hela året för att blossa upp ordentligt först nu, så av någon anledning fick jag aldrig till mirakelpulvret som sagt.