Vid 15-tiden brukar jag få hämta hundarna när de varit sövda. Tidigare om de varit först i kön på operationsbordet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så. Djupt andetag och lämna över kopplet bara. Kommer gå jättebra.De är som sagt både duktiga och snälla med honom
Tandstensskrapa? Jag tycker inte alls att det där såg ut att vara så mycket.
Bra. Nya bilderna är värre; de första såg det inte så farligt ut.(För övrigt verkar tråden redan ha viss effekt, jag har i alla fall slutat fobi-reagera bara jag klickar på den... )
Det va valptänder vi fick dra på vår, två satt så hårt att han fick skära och sy efter.Tackar!
Ja, han har tid på morgonen och ska vara fastande, så sövas ska han rimligen. Vi pratade inte om hämtning, men jag har bara förutsatt att han inte ska stanna över natten i alla fall - så gör man väl aldrig, ens om de ska dra tänder?
Jag räknar med någonstans mellan 2 500 och det dubbla, han har ju mörka beläggningar i hela käften så det lär vara en del jobb men jag tror(!) inget är så illa att han måste dra.
Det där hade jag lätt skrapat bort själv, men om man inte har kunskapen eller av annan anledning inte vill göra det själv eller har en hund som inte samarbetar vid tandskrapning och som du har problem med sitt eget beteende/sin egen reaktion hos veterinären som triggar hunden till att bete sig illa, så ta nån med eller låt nån annan gå dit med hunden?
Det är inte riktigt att jag tycker det är fruktansvärt mycket, som att jag tycker det går fort utför trots att jag verkligen försöker sköta hans mun.
Men han luktar verkligen inte gott ur munnen, och här är ett par bilder till:
Jag kommer inte åt att fota så bra när jag ska hålla upp munnen samtidigt, men det finns nog inte en enda tand som inte har beläggning på sig, antingen på in- eller utsidan, mittemellan, eller överallt... Är det här verkligen inte mycket tandsten? För mig är hans mun närmast chockerande, för en femårig hund som man borstar tänderna på? Har jag bara haft tur förut, och de brukar se ut så här?
Kanske kan du maila kliniken och be dom svara på alla frågor som ej togs upp på telefon? Förklara att du tycker att det är jobbigt att pratat i telefon (efter det du beskrev av samtalet så kanske de redan förstått det ), men att du gärna vill veta vad som kommer att hända, hur det går till osv., hur din inställning är och hur den påverkar hunden och att du vill göra det så bra som möjligt för Monster. Helt enkelt förklara att hela besöket kommer att gå bättre om du får lite förhandsinfo och kan vara förberedd.
Får du ett bra svar så kan du läsa det miljontals gånger om hur det går till och förbereda din hjärna på allt. Du skrev lite längre upp att "fobin" för tråden släppt lite och kan du då få läsa hur det ska gå till så kanske det med kan hjälpa dig lite?
Ser inte så farligt ut (men man vet ju inte hur det ser ut bak i munnen mht att han luktar illa), det tar dock längre tid att få bort när de har sådan tunn utbredd beläggning än när det är klumpar med tandsten.
Aha, det hade jag ingen aning om! Det lär kosta lite mer då, med andra ord?
De har en "inga mail! "-policy, det var lite därför jag tänkte det kunde hjälpa att läsa andras beskrivningar.
Men så dumt
Har de "inga vanliga brev" policy också?
Annars har jag inga tips, mer än de som kommit upp. Träna på parkeringen innan samt försök vara med så lite som möjligt. Du har ju ändå förklarat problemet, så egentligen skulle du bara kunna gå in och lämna över hunden och sedan vänta på att få åka och hämta honom. Jag har aldrig lämnat in någon hund för tandsanering, så jag vet egentligen inte hur det går till, men tänker att de kollar lite snabbt i munnen och bekräftar att något behöver göras och sedan söver de han.
Så här brukar det gå till:jag tänkte det kunde hjälpa att läsa andras beskrivningar.