Mullvadsskrämma - funkar det?

aprilmaj

Trådstartare
Har idag upptäckt flera jordhögar på gräsmattan och jag misstänker mullvad. Det finns hur mycket utrymme som helst så de behöver inte vara nära huset, tycker jag.

Är det någon som provat mullvadsskrämma? Eller finns det något annat sätt att få dem att välja andra platser?
 
Vi har sorkskrämmor, köpta på Kjell & co (men kallar det för sorkdildo pga form och vibration :o)

Vi har i alla fall inte fått fler hål och högar sedan de installerades, ska utvärdera mer till våren när snön har smält.
 
Vi har sorkskrämmor, köpta på Kjell & co (men kallar det för sorkdildo pga form och vibration :o)

Vi har i alla fall inte fått fler hål och högar sedan de installerades, ska utvärdera mer till våren när snön har smält.
Haha, då ska jag också skaffa sorkdildo :laugh:
Påverkas andra djur av det, hundar och katter t ex?
 
Haha, då ska jag också skaffa sorkdildo :laugh:
Påverkas andra djur av det, hundar och katter t ex?

Hundarna tycker att den är rolig och spännande, de undviker dem inte direkt. Vibrationerna hörs liksom, även för oss människor.

Vi har två i trädgården (som är typ 1200 kvm), men sorkarna håller bara till på ena sidan, så vi kommer nog aldrig behöva testa kapaciteten.
 
Hundarna tycker att den är rolig och spännande, de undviker dem inte direkt. Vibrationerna hörs liksom, även för oss människor.

Vi har två i trädgården (som är typ 1200 kvm), men sorkarna håller bara till på ena sidan, så vi kommer nog aldrig behöva testa kapaciteten.
Nu har jag köpt och satt ut sork- och mullvadsdildos. De jag köpte tjuter/piper så det hörs även ovan jord s a s. Är det meningen, tro? Hoppas underjordingarna också tycker att det är obehagligt och flyttar.
 
Nu har jag köpt och satt ut sork- och mullvadsdildos. De jag köpte tjuter/piper så det hörs även ovan jord s a s. Är det meningen, tro? Hoppas underjordingarna också tycker att det är obehagligt och flyttar.

Ja, de hörs även ovan jord. Tror att det blir bättre när det kommer snö :)
Förhoppningsvis räcker det att ha dem där under hösten och vintern, tänker jag.
 
De tipsa jag läst tidigare är att sätta ner tomma glasflaskor i hålen, ljudet av vinden när det blåser ska skrämma iväg dem. :idea:
 
De tipsa jag läst tidigare är att sätta ner tomma glasflaskor i hålen, ljudet av vinden när det blåser ska skrämma iväg dem. :idea:
Jag kanske får testa det också, för idag när jag var och tittade till huset så hade de underjordiska grävt högar i en annan del av trädgården... Det var dock slätt och jordhögsfritt i närheten av skrämmorna.
 
Idag berättade en kollega att hennes katter tar mullvadar (rätt pluralform?). Någon annan som har samma erfarenhet?
 
Idag berättade en kollega att hennes katter tar mullvadar (rätt pluralform?). Någon annan som har samma erfarenhet?

Har inte katt, men mina hundar tar allt som rör sig och är mindre än ett marsvin.

Till våren får de tillgång till hela trädgården och då räknar jag med att varenda liten sorkusling flyttar härifrån illa kvickt...
 
30.jpg
 
:laugh::laugh::laugh:

Den ska jag visa för mina mullvadar och hoppas att de tar efter seriefränderna ovan.

Det var nya högar när jag var ute vid huset idag. Hur många jävla skrämmor måste man skaffa? :arghh:
Det kan ta ett tag innan man märker skillnad för det är inte så att mullvadarna håller för öronen och springer hals över huvud av ljudet och vibrationerna. Nä, dom stör sig mer på det och flyttar när dom inte pallar bo på det sättet längre. Ungefär som om man själv får en vältrafikerad busshållplats utanför sitt hus. Man försöker leva med det men ger upp efter ett tag. Typ.
 
Det kan ta ett tag innan man märker skillnad för det är inte så att mullvadarna håller för öronen och springer hals över huvud av ljudet och vibrationerna. Nä, dom stör sig mer på det och flyttar när dom inte pallar bo på det sättet längre. Ungefär som om man själv får en vältrafikerad busshållplats utanför sitt hus. Man försöker leva med det men ger upp efter ett tag. Typ.
Aha! Då ska jag ha lite tålamod!

På de ställen där jag har skrämmor finns inga nya högar. Istället har de flyttat längre bort på tomten. Jag får nog skaffa skrämmor dit också för där ligger diverse rör och ledningar.

Katterna har inte fångat någon än, men mullvadarna vill väl vara under jord när det är sånt här usligt väder.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 903
Senast: nyttnick
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 949
Senast: Badtz Maru
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp