• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Helmut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 724
H

Helmut

Om min polle är lerig om benen så hur lång tid tar de innan han får mugg?? Liksom hur länge kan man vänta innan man ska borsta bort?

Någon som vet?

Jag tänkte om t.ex jag´har vart på en tur, kommer tillbaka han är lerig om benen måste jag borsta bort de på en gång lr kan man göra de nästa dag? Det tar väll ett tag innan de blir mugg va?

Alla svar är välkommna :banana:

Sv: Mugg

Är de ingen som kan svara på min fråga?
SNÄLLA någon måste ju veta????? :confused:

Helmut:love:

Jag borstar alltid bort all lera både innan och efter ridpass för att kolla efter småsår m.m.

Så som vädret varit här det senaste halvåret är mina tre hästar alltid leriga om benen när de kommer in. Jag har f n ingen möjlighet att spola benen på dem, så leran får självtorka.
Ofta har det inte torkat när jag serverar natthöet, då är det bara att låta det sitta kvar.

Unghästen hade några små krustor på ena bakbenet för en månad sedan. Eventuellt var det rasp, men det försvann efter ett par dagars behandling. De andra två har inte ens varit i närheten av vare sig mugg eller rasp - trots att de går i lera hela dagarna.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 732
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 418
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 093
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka