M

Memmlan

Mitt 21 åriga hbl sto har fått problem med ett framben. Först trodde jag att det var mugg och behandlade mot detta. Det hjälpte inte och hon tappade allt hår upp till ovanför kotan. Det konstigaste är att hon inte har ont. hon är inte varm i benet eller så. Ingen vet vad det är. varken hovslagare eller veterinärer. Någon som har en aning?

Precis sådär har min häst också på sitt vita framben!Ser jätteläskigt ut!
Men han är inte varm..har inte ont...och muggen håller precis på att läka ut..
Min vet har ingen aning...hovis vet inte han heller...något mysiskt!
Är det någon som har en aning???

Skabb kanske?
Jag har varit med om hästar som ätit för mycket johannesört och fått sådant som du beskriver.Se över hagen om det är så att du har mycket av den örten i hagen.Den örten kan göra att päls och hud blir överkännsliga mot ljus.Och av detta tappar hår.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg