MT's sadlar...

A

Athina

Vad vet ni om dem? Jag funderade på att köpa en, då dem är ganska billiga men inte det alldra billigaste när man köper en sprillans ny...

mtsbutterfly.jpg

Jag bara råkade komma in på deras sida då jag sökte sadlar med buttefly... men har aldrig hört talas om dem.

Hoppas naturligvis på att jag skall få ekonomisk hjälp så jag kan köpa mig en westwood, men man vet ju aldrig och jag behöver en sadel...:crazy: :cry:

Sv: MT's sadlar...

Nja... Ganska billig men som sagt inte jätte billig. Så det borde väl inte vara allra sämsta... Eller:cool: ?
Min sadel kostade just 12.000.- ny och den är superbra kvalitet, och skiljer ju inte så jäkla mycket...

Jag kan nog inte ge något svar:o

Nyfiken! Varför ska du har Butterfly?? Och vad är det? Är de när "undersidan" är skuren som den är på bilden:idea:

det heter så när den är'fjärilsskuren' i skirten. man får ännu mer 'closecontact'

Fullt logiskt! Fattar precis hur du menar:bow:

javisst är western logiskt!

jag har fortfarande än idag inte fattat vad f**n flatback är bra för...
jag som vart engelskryttare fram tills nu...
:angel:

Så att du kan glida mera fram och tillbaka i sadeln utan något bakvalv som stoppar dig:idea: Fungerar bra på slöa hästar;)

*host* Jag är nog inte heller så bra på vad som är bra till vad:o

Är det inte dom där sadlarna man får special beställa så den passar perfa på hästen och ryttaren? Och sen rätt billig? Har inte kännt på kvaliteten, men är den tillpassad till hästen är den ju klart mycket mer värd än 20000 kr sadel som inte passar...

Du måste tänka på Bergas sadlar?
MT's finns ju bara i förbestämda storlekar?

Njae Bergas? Vet inte om det är dom du menar men western horsemens corrall säljer såna sadlar måttbeställda.

whc säljer "westwood" men inga MT's, dem säljer bara Mt's vad jag vet..
Men..:D Jag har hittat den ultimata skönheten....
Den som görs hos Pullman designad av Anders Josefsson..:love:
butik_sadel2.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Min kompis har en sadel från MT fast den med vit sits.. Den är hur fin som helst! Jätte bra kvallite och jag tror att dom kan ta emot specialbeställningar också.! Bra val!

Hej! Har ridit i MT´s sadel i ca 1.5 år och trivs alldeles utmärkt med den. Förövrigt är bommen den samma som vhc´s sadlar men Mari har valt att ta fram en egen design på sina, alltså de tillverkas av samma tillverkare. Sadlarna finns också att få i olika storlekar precis som de flesta andra märken och i olika inriktningar, rening, roping osv. Om en sadel är bra eller dålig är nog upp till var och en att bedömma då vi alla är olika skapta och så även hästarna. Man får helt enkelt prova sig fram och det är inte alltid priset som avgör om den är bra just för dig och din häst.:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar