Msv B:3 2005?

T

traloppan

Någon som vet vad det är för ändringar? Jag har beställt programet men inte fått det än, ska förmodligen inte tävla förrän i början av mars men funderar på ett par tävlingar nu i februari och då hade det ju varit en fördel om man red rätt program.... :crazy:

Sv: Msv B:3 2005?

Jag fick de nya programmen igår, och som tur är för dig så var Msv B:3 det jag hann titta närmare på :).
Det är ett helt nytt progam, början är samma t.o.m 'vid C vänd till höger' sedan är ingenting likt, så släng det gamla (eller lägg undan om du vill spara av någon anledning)
Skrittpiruetterna är borttagna, man rider öppna längs långsidan till mitten, vänder över banan och sluta andra halvan av andra långsidan.

Det lät ju nästan som om det hade blivit bättre nu då?? Hur ligger bytena?

Jag har också beställt, men inte fått... :smirk:

Är det Viarp, Trolleholm o Dagstorp du talar om?? Enligt prop så används 2003 års pgm i alla klasserna. Iallafall vad jag har sett.

Aha, nu jag ser jag att olika versioner av samma propp ligger ute. I propparna på respektive arrangörs hemsidor står det att 2003 används, men i propparna på ridsportsförbundets hemsida står det 2005. Hmm...

Msv B:3 2005

AX - Inridning i samlad galopp
X - Halt-hälsning
XC - Samlad trav
C - Höger varv
CM - Samlad trav
MRB - Höger öppna
B - Vänd till höger
X - Volt till höger med 8 m diameter
E - Vänd till höger
ESH - Höger sluta
HCM - Samlad trav
MXK - Mellantrav
KA - Samlad trav
A - Halt -Ryggning 4 steg- Framridning i samlad trav
AF - Samlad trav
FPB - Vänster öppna
B - Vänd till höger
X - Volt till vänster med 8 m diameter
E - Vänd till vänster
EVK - Vänster sluta
KAF - Samlad trav
FXH - Ökad trav
HC - Samlad trav Övergångarna vid F och H
CMIE(V) - Ökad Skritt
Mellan E och V - Övergång till samlad skritt
VLPF - Samlad skritt
F - Samlad höger galopp
FA - Samlad galopp
AC - Serpentin med 3 bågar exklusive galoppombyte i språnget vid passerandet av medellinjen
CM - Samlad galopp
MBF - Mellangalopp
FA - Samlad galopp Övergångarna vid M Och F
A - Vänd rätt upp
AL - Samlad galopp
L - Volt till höger med 8 m i diameter
LX - Samlad galopp
X - Enkelt byte
XI - Samlad galopp
I - Volt till vänster med 8 m i diameter
IC - Samlad galopp
C - Vänster varv
CH - Samlad galopp
HXF - Ökad galopp
Före F - Övergång till samlad galopp
F - Galoppombyte i språnget
FA - Samlad galopp
A - Vänd rätt upp
AX - Samlad galopp
X - Halt hälsning

Vad snällt att du orkat skriva ut hela!!! Verkligen jätteschysst! :bow: :bow:

Men stackars, stackars mig som är en sådan total looser på att lära in nya program... :D
Jag som var så otroligt nöjd med att jag faktiskt hade B:3 i ryggmärgen nu :D :D
Då blir det till att springa runt på vardagsrumsgolvet igen... :D :D :D
Men grannarna ska ju ha ngt att skratta åt... :)

Suck, då finns det alltså inget program den här säsongen som jag kan känna mig riktigt trygg med då... :D

Ylva, ska du rita upp det nya programmet? Jag tycker det är guld värt att ha en liten utskrift i fickan att titta på om man skulle få hjärnsläpp...(på framridningen alltså...) :D

Dina program har räddat mig mga gånger!!! :) :) :)

Vad bra att de har tagit bort mellantraven i början på programmet... Själv tycker jag att det är kanon med en öppna så där direkt så att man får tag på dem på en gång...

Men varför har de lagt byten i serpentinen??? Skit-tråkigt! :mad:

Ryggningen har man saknat...

Men det ser väl ganska okej ut överlag...

Ngn som hunnit rida vägarna ännu och känt hur det känns???

Jag fattar inte heller varför de lagt byten på serpentiner.
Ofta är det svårt att få rena byten, då man börjar svänga i serpentinen, det krävs mer precision av ryttaren.

Ligger bytena som på gamla msvb.3 så har man fler språng på sig att känna in galoppen, som sagt synd, tror jag kommer hålla mig till msv b för unga hästar och msvb 4.

Nu är det uppritat. Jag lade upp det på stallbacken i eftermiddags. De andra nya finns också. Dock har jag inte korrekturläst dem lika noga som annars, jag tyckte att det just nu var viktigare att få ut dem fort.

Senast ändrad av en moderator:

är inte msv b:4 omgjort oxå? lr rättare sagt vilka program e nya? för i år lr omgjorda?

å den där serpentinen...hjälp! Finns/fanns inte den i ngt av de korta msv programmen? typ 1 el 2? har för mig att jag undvek de programmet pga seprentinen...men msvb 3 och 4 e ju standard... GRÅT!

hur har du fått tag i programmet? jag har ju haft en beställning liggande i typ tre mån...bläh! Du tjuvtränar väl varje dag nu?!

Vill ha!
Ankie

Beställde dom, fanns att hämta ut på posten efter fyra dagar! :)
Tränar gör jag, fast inte på det ;)

Ankiesen skrev:
är inte msv b:4 omgjort oxå? lr rättare sagt vilka program e nya? för i år lr omgjorda?

å den där serpentinen...hjälp! Finns/fanns inte den i ngt av de korta msv programmen? typ 1 el 2? har för mig att jag undvek de programmet pga seprentinen...men msvb 3 och 4 e ju standard... GRÅT!

Nej MSVB:5 är omgjort inte MSVB4.

serpentinen finns med i ett av dem kommer inte ihåg vilket, gillar inte att rida på 40 m bana.

Håller med tycker dem SÅGAT sönder ett så bra program som MSVB:3

Man kan hoppas att arrangörerna väljer det gamla och inte det från 05

Ylva skrev:
Nu är det uppritat. Jag lade upp det på stallbacken i eftermiddags. De andra nya finns också. Dock har jag inte korrekturläst dem lika noga som annars, jag tyckte att det just nu var viktigare att få ut dem fort.

Toppen!!! :bow: :bow: :bow:

Casa_Blanca skrev:
Msv B:3 2005
AC - Serpentin med 3 bågar exklusive galoppombyte i språnget vid passerandet av medellinjen

Förlåt en som är korkad, men står det inte exklusive? Betyder det inte då att det inte är byten i serpentinen? Eller...?
He he, tur att man inte kommit så långt, det här verkar helknepigt att lära in... För att inte säga utföra...
Beundrar er som kan!

Tycker faktiskt att det är lite dåligt skrivet.
Det borde stå inklusive byten, inte exklusive...
För de menar nog att det ska ingå byten...

Själv surar jag också lite över att bytena är i serpentiner, just därför vill man ju undvika MSV:B1 som också har byten på serpentiner (40 m :crazy: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
29 420
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod