Msv B:3 2005?

Sv: Msv B:3 2005?

Tusen tack! Har inte hunnit läsa igenom programet än men skrev ut det så har man i alla fall lite hum innan det kommer med posten!

Jag tror nog ändå att jag väntar med tävlandet till Gärds den 13-onde, min har precis börjat förstå det här med passage så just nu är det mest piaff/ passage träning här... Det är så roligt så jag har svårt att ta mig för att träna på annat... :angel:

Är det någon här som ska till Gärds den 13-onde? Eller Hässleholm ett par helger efter? Eller till några av de som går i februari (Viarp, Trolleholm o Dagstorp)? Är i valet o kvalet med dessa men Viarp känns för långt, Trolleholm ligger dagen innan jag ska resa bort och när Dagstorp är så har jag varit bortrest fyra dagar i början på veckan, känns taskigt att köra o tävla efter endast två dagars ridning.. :(

Tusen tack! Har inte hunnit läsa igenom programet än men skrev ut det så har man i alla fall lite hum innan det kommer med posten!

Jag tror nog ändå att jag väntar med tävlandet till Gärds den 13-onde, min har precis börjat förstå det här med passage så just nu är det mest piaff/ passage träning här... Det är så roligt så jag har svårt att ta mig för att träna på annat... :angel:

Är det någon här som ska till Gärds den 13-onde? Eller Hässleholm ett par helger efter? Eller till några av de som går i februari (Viarp, Trolleholm o Dagstorp)? Är i valet o kvalet med dessa men Viarp känns för långt, Trolleholm ligger dagen innan jag ska resa bort och när Dagstorp är så har jag varit bortrest fyra dagar i början på veckan, känns taskigt att köra o tävla efter endast två dagars ridning.. :(

Skönt i alla fall att de tagit bort öppnan på medellinjen!! Fast jag gillar mellantrav i början..

Skit oxå, de har ju ändrat programmet mkt till nackdel. :mad: Jättesvårt att få till bra byten på serpentinen och jag gillade att skolorna som de var innan. Nu blir det ju mer som i LA.5 och det passar min häst sämre.

Det står exklusive byten för att bytena inte räknas in i den bedömningsgruppen. Dvs du gör bytena i serpentinen, men betyget du får i den bedömningsgruppen är exklusive bytena, sedan kommer två egna bedömningsgrupper där du får poäng för själva bytena.

He, he, jag tycker programet är ändrat till det bättre! :bump: Men jag har ju inte ridit det än så det är ju inte säkert att det känns lika bra som det låter... :smirk:

Idag är jag så jäkla arg... Hade ute hovslagaren för en liten verkning, innan han började sa jag tom. att hästen var lite öm igår när jag red ut och att det nog räckte att han filade lite.......... NU HAR HAN SVINONT I TASSARNA! Jag blir helt jävla tokig på dessa hovslagare, var fasen får man tag på någon bra!?!? :mad: Stackars, stackars lilla pållen. Ska leda ner honom till ridhuset på onsdag o hoppas han är ok där (det är hårt o fruset utomhus), den 13 ska vi ha clinic och den 15 ska vi träna-är det tänkt... Så det känns ju inget vidare.......... :cry: :(

Jaha, vad smart. Fattade inte varför det bara skulle vara ett byte med i hela programmet! :)

Börjar stark fundera på att starta MSV:B innan jag säljer ponnyn.

Ja, så han slipper ju i alla fall o bli sömstucken... :smirk: Har funderat lite på att provsko honom men inte förrän det är mjukt i marken- lite taskigt annars efter 5 års barfotagång.. :smirk: O nu vet jag inte vem jag ska anlita, han har lite svåra vinklar så det ställs rätt höga krav på hovslagaren. Ev. får jag väl köra en bit. Nåja, en liten parentes i diskusionen... :crazy: sorry :o Hoppas han är ohalt imorgon då vi ska till ridhuset så clinicen går att jenomföra som planerat!

Fortfarande ingen som ska tävla i skåne nu i början på året?

Ngn annan som sitter undrande m hur vi i msv som mest får erbjudandet att rida 3an el 4an ska få öva på slutor på diagonalen innan vi tävlar msv a där d ligger i saxar?

iof har jag inte sett alla nya program osv men om msv a e ung som nu (sax ingår ju som ett moment i den utbildningen) så blir d svårt jue! sen gillar jag slutor som diagonala mer än längst spåret...bara för att jag behöver öva mer på d så ändrade de programmen.attans.

muttrande Ankie

Va!! menar du att där inte finns några diagonalslutor i trav i varken B:3 eller B:4 :eek:

Jag håller fullständigt med dig... Det känns som de har sänkt kraven rejält i B fast att A fortfarande håller samma standard... Jag förstår inte riktigt logiken i det... Men jag har ännu inte hunnit titta på B5... Det kanske är så att det programet är en lite mer språngbräda till A nu än vad den varit tidigare...

Det skulle vara interessant att få höra vad tanken är med ändringen. Undrar om det är för att för att det är så mga ekipage som inte håller måttet på tävlingar... Men detta känns ju inte som en lösning på det problemet. Då hade det typ varit bättre med ett kvalificeringskrav för att få rida MSV. Men det är kanske inte alls därför de ändrade programet... Men som sagt det hade varit intressant att få veta varför...

jag har äntligen fått mina älskade nya program...så nu har jag dem framför mig!
En annan undring jag har är ju varför i hela världen de tagit bort skrittpiruetterna?
Sen känns programmet när jag läser d lite oavklarat när man är färdig. Lixom som att va d inte mer? Inga svårigheter att bita i jue...
Å varför alla dessa volter i trav (vid x) å i galopp (vid L och I)? Är de en förberedelse (i galoppen asså) t piruetterna i msv a?

5an ... harför mig att d va byten på 5e förr(?) nu e d på var 4e å sen öppna fr d-x å sen ut i samma sluta fast på diagonalen t hörnet.... d verkar väl ok men lite lägre svårighetsg även här... lr vad tycker ni?

Hur fasen ska jag våga mig på msv a nu?
ankie

Har ni så många olika Msv-tävlingar att välja mellan?! Lyllos er. I Göteborg är det tunt med Msv tävlingar...missar man man en är det ca två månader till nästa chans... :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
29 420
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod