Sv: Msv:a1

Fast moment 230 tar väl upp vilka klasser man får "rida ihop"?

Helt rätt.
* Lätt A och Medelsvår B eller
* Medelsvår B och Medelsvår A/Prix S:t Georges eller
* Medelsvår A/Prix S:t Georges, Intermediaire l och Svår B:1 eller
* Svår B:1, Intermediaire ll och Grand Prix klasser.

Ovanstående gäller ej lag-SM

Så nej, man får inte rida Lätt A och MsvA under samma meeting

Jag har oxå för mig bestämt att Int.1 räknas som svår klass och upp till Georg som Msv A

Förövrigt hittade jag i TR där det står vilka klasser men får rida under ett meeting - det står dock inget om La komb. med MsvA... Dom kanske inte tror att det finns ngn som tänker kombinera dom klasserna:p Jag skoja bara!

Där står:
"Ekipage får under samma meeting starta i följande komb.: MsvA/St.george, Int.I och SvårB eller Int.I, SvårB och Int.II och GP-klasser. Ovanstående gäller dock ej lag-SM"

Ja, gör det! Informera mig sen:p det måste vara jag som har rätt annars är jag ingen svårklassryttare längre:eek: haha

även om int.1 är svår klass så skulle jag aldrig räkna mig till svårklassryttare i den klassen, det känns lite B på något vis....

har åxå för mig att int.1 hör till Msv A då dessa hör till "lilla rundan", sen efter det kommer ju svår klass, dvs. sb1 o int.2.

Vill du referera till oss som inte har TR och kan se moment 230...

"Ekipage får under samma meeting starta i följande klasskombinationer:
* Lätt A och Medelsvår B eller
* Medelsvår B och Medelsvår A/Prix S:t Georges eller
* Medelsvår A/Prix S:t Georges, Intermediaire l och Svår B:1 eller
* Svår B:1, Intermediaire ll och Grand Prix klasser.

Ovanstående gäller ej lag-SM"

*KL*

Nu är det väl redan utredat, men det där med klasskombinationerna ändrades alltså i TR inför 2006. Innan gällde det som zanzan skrev, men numera får man alltså inte rida både LA och MSV A på samma meeting.

Dock förekommer det fortfarande, så sent som för två veckor sedan red jag på en tävling där ett ekipage red LA:6 resp Msv A:1...

Vad gäller svår klass, så har jag alltid räknat Intermediere dit, men vet inte om det står uttryckligen i TR.

Vad gäller svår klass, så har jag alltid räknat Intermediere dit, men vet inte om det står uttryckligen i TR.

Har bara ett gammalt TR I framför mig (1996) där står på moment 54 (sidan 38) att det som räknas som Svår B är:
FEI:s Prix Intermediere I och Prix Intermediere II samt SB1 och SB2

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
956
Senast: ufot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyren på OS i Paris är inledd och det var Juliette Ramel som gick ut först för Sverige. – Det här är ju once in a lifetime, säger...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka