lizzie

Trådstartare
Vart får man tag på MSM? Min equiterapeut har rekommenderat det till min pålla som vrickat sig i hovleden. Enligt ET så finns det på Odal, men vi har inte affären Odal i Örebro.

Någon som vet vart jag kan köpa MSM i Örebro, eller finns det att beställa på Internet??

Tacksam för tips!

/Lizzie

Ett preparat som typ Glucosamin, men ger bättre effekt i leder, ska göra det lättare för min pålla att läka i sin led. Kan även vara bra på hästar med för övrigt dåliga leder.

/Lizzie

Det kanske finns på Granngården, ring och hör med närmsta butik!

Loggan

Vet du, eller någon annan, om det är ok att ge MSM till (ny)dräktiga ston?

Tjuter det en klocka så fort jag skriver ett inlägg :rofl: :rofl:

Mitt inlägg var menat som ett PM...men det blev lite fel bara...

Det finns inga restrektioner på att man inte skall ge dräktiga ston...MSM är ett organiskt svavel..ett ämne som redan finns i kroppens alla vävnader.

Odal är det samma som Granngården, har jag lärt mig... Här har jag sett på det på Granngården i alla fall och ett sådant har ni väl i Örebro också? Samma affärer som säljer foder brukar annars sälja det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 014
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 524
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka