MSM - MetylSulfonylMetan

I

Isidor

Nån här som använder det till sin häst. Hjälper det mot det ni använder det emot ? Och vad kostar det ?

Jag har använt en kräm med MSM mot mugg, funkade jättebra! Försvann helt på ett par behandlingar. Också använt fodertillskott (Stride) som innehåller bla MSM, som också hade en viss positiv effekt (för leder).

för lederna, de är inte mina hästar, men jag har dom flera dar i veckan, hopphästar

Jag har använt det själv! Har gjort ett uppehåll ett tag, men ska börja igen. Det är ett väldigt intressant preprat! Det är inte bara bra för lederna, utan för en hel del annat med. Och det funkar!

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
471
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
898
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 278
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30