MPS Jubileumsutst./BRP Riks

C

catayah

Någon som var där i går (sön 11/9) eller på ridklasserna i lördags?
Gick det bra för er som var med? Såg ni någon ponny ni fastnade speciellt för? :bump:

Sv: MPS Jubileumsutst./BRP Riks

Var det det många BRP som startade. Någon Godkänd hingst?

Brittiska Ridponnyer på MPS/BRF utställning 11 sept.

Ettåriga ston:

Lingonbackas Cassandra
44-04-0040 Född 2004 Lillian Holmer, Järlåsa
e. Warleigh Nightjar BRP 1 u. Taras Miss Bouké RD 81 (dartmoor) ue. Boveycombe Banner RD 3
Äg: Lillian Holmer, Järlåsa
76777=34 p

Tvååriga ston:

Solkatt
44-03-0025
Född 2003 hos Maria Aarflot Lundgren, Uppsala
e. Jackets Beach Boy BRP 4 u. Warleigh Pussy Galore ue. Copybush Catchphrase
Äg: Maria Aarflot Lundgren, Uppsala
87799=40 p BIM

Fyraåriga och äld. val och ej lic. hingstar:

Strinesdale Ambassador
44-96-0035
Född 1996 hos Mrs. Richardson, Lancashire, England
e. System Analysis XX u. Strinesdale Sonata ue. Twylands Troubadour
Äg: Eva Kornhall, Ekens Stuteri, Örsundsbro
98999=44 p BIR BIS för Brittiska Ridponnyer

BIS alla raser:

Welshhingsten Smirnoff Targed 35-97-5296
Född 1997 hos Heidi Lindfelt, Uppsala
e. Coed Coch Targed RW 68 u Annie RW 947 ue. Anglian Gerald RW 37
Äg: Heidi Lindfelt, Uppsala
Missade hans poäng tyvärr!

Znurro

Synd att utställningen inte är avelsvärderingsgrundande och därmed så kan man inte tillgodoräkna sig detta BIS :smirk:
Utställningen öppen för alla raser alltså.

Senast ändrad:

Welsh skrev:
Synd att utställningen inte är avelsvärderingsgrundande och därmed så kan man inte tillgodoräkna sig detta BIS :smirk:
Utställningen öppen för alla raser alltså.

Jo det förståss men det var ju roligt i alla fall
+ domarkommentaren han fick:D

hanna_shetland skrev:
Vilka poäng det delades ut! Var och varannan häst verkade ha fått 43-44 poäng
Tror att poängen generellt låg ganska högt men inte riktigt så högt som du påstår. Men jag hörde ju bara welsharna (och måste erkänna att jag inte lyssnade speciellt noga då heller utan var upptagen med att klappa på ponnyn). Var ju en engelsk domare som inte var van att använda 50p skalan.

Shetlandsponnyer som bara någon eller några veckor tidigare fått 38-39 poäng fick nu 43 poäng. DET tycker jag är konstigt.

SSS har haft holländska, brittiska, norska och danska domare som dömt enligt svenskt system och det har fungerat som "normalt" så att hon är ovan vid systemet är en lam "ursäkt".

Angel skrev:
Smirnoff Targed fick 43p (99889) Lilla fina älsklingen :D :love:!
Han måste ha vuxit på sig rejält för sist jag såg honom fick han bara 39p........kul för ägarna.

Welsh skrev:
Han måste ha vuxit på sig rejält för sist jag såg honom fick han bara 39p........kul för ägarna.
Jodå det har han!!
Även om han för tillfället är något rund (hm.. :smirk: ) fast det verkade domaren gilla med tanke på typkommentaren han fick.
Var det på kvaliteten på strömsholm du såg honom? (kommer ihåg Ida därifrån nämligen)
Och jo ägaren blev glad.....
Var första gången jag visade honom och han showade nog lite mer än vanligt. Fick springa ganska bra :angel: :D

Senast ändrad:

hanna_shetland skrev:
Shetlandsponnyer som bara någon eller några veckor tidigare fått 38-39 poäng fick nu 43 poäng. DET tycker jag är konstigt.

SSS har haft holländska, brittiska, norska och danska domare som dömt enligt svenskt system och det har fungerat som "normalt" så att hon är ovan vid systemet är en lam "ursäkt".

Som det tidigare påpekats i inlägget, var denna utställning inte sanktionerad av SH och därmed är resultatet inte avelsvärderingsgrundande.

---------------------------------------------------------------

Avelsvärderingsgrundande utställningat måste vara godkända av SH.
SH har en lista över samtliga godkända Svenska ponnydomare.
Denna lista upptar även namngivna gästdomare som är godkända av SH.

Dömer domare som inte finns upptagen på denna behörighetslista, måste finnas med en Svensk behörig domare.

peråke.

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag vet, annars hade jag visat där i och med att det är "nästgårds".

MPS hade i propositionerna skrivit att de skulle finnas en svensk domare också men eftersom de inte är medlem i SH längre så hade den inte varit avelsvärderingsgrundande även om man haft en svensk behörig domare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 915
Senast: starcraft
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 411
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 236
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka