Ja, jag är inte speciellt orolig alls faktiskt. Jag tänker att de som tillverkar vaccin antagligen redan nu börjar producera mer och blir det ett problem med smittan i den här delen av världen så blir det väl att vaccinera sig bara.

Trisst om det bli pandemi igen bara. Jag vill ju ha jobb :p
Sverige har ett lager vaccin redan, vad jag förstått. Det är samma vaccin som för smittkoppor.
 
Jag vet inte riktigt om jag är ute och seglar nu men den siffran verkar ju komma från ett område med andra förutsättningar än vad vi har här. Jag tänker både vad gäller tillgång till vård, möjligheter att isolera sig etcetera. Dvs frågan är om dödssiffran hade varit lika hög här som den är där borta. Jag lyssnade på en intervju med en person från fhm som tog upp det där med våra möjligheter till behandling i Sverige som ett argument för att vi inte behöver vara så väldigt skraja.
De har också en yngre befolkning, vilket gjorde att de klarade covid bättre än oss, har jag för mig iaf. Så det där är nog lite knepigt att dra slutsatser av tänker jag. Siffran är relevant för just dem. Vi kanske få bättre eller sämre siffror, svårt att säga något alls.

Det jag svarade på var mest att det inte skulle vara dödligt alls - och det är det ju definitivt. Sen exakt hur siffran ser ut i verkligheten är ju svårt att säga. Det är nog många som inte söker vård också.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 070
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 914
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp