Det känns ju som att han och Rosanna Dinamarca är lika goda kålsupare? Hon åkte taxi och flög för ett par hundra tusen om året. Vet inte om räkningarna har gått ned n
För att hon var tvungen att bibehålla kontakten med Trollhättan, bla, bla, bla.
Min kompis hade barnen på samma dagis som hon och det var taxi även till dagis... Jag vet inte hur det rimmar med vänsterns ideologi heller?
Suck!
Jag förstår inte hur du menar nu? Ska man inte kunna åka taxi för att man är vänsterpartist? Är det olagligt att åka taxi?
Hennes barn bor i Trollhättan och hon pendlar därifrån. Är ni medvetna om hur vanligt det är? Jag jobbar på en stor organisation i Stockholm och på min avdelning är det nog i alla fall en fjärdedel som pendlar från olika delar av Sverige. Några åker flyg från skåne (ja, varje dag), andra kör bil (!) från småland osv osv. Ytterst få åker tåg eftersom tågen ofta strular och är försenade. Det här gör folk för att slippa flytta till Stockholm, så ser det ut.
Varför man inte vill bo här finns det väl olika anledningar till, men Dinamarca säger själv att:
"Jag har ju mitt uppdrag från Trollhättan, jag är vald därifrån. Om jag förlorar kontakten med dem som valt mig från Västra Götaland fullföljer jag inte mitt uppdrag ordentligt."
Det tycker jag låter rimligt. Hade hon flyttat till Stockholm hade hon ju fått skit för det istället. Och jag tycker att man ska kunna ha barn och sitta i riksdagen samtidigt. Om det för Dinamarca (m fl) betyder att de ibland får kasta sig i en taxi för att hinna till dagis, so be it - känner jag.