Gammeln
Trådstartare
Som han då spydde ut på dom boende i Bromma..."Sammanlagt har mellanlandningarna orsakat ett extra koldioxidutsläpp på nästan fem ton, skriver Expressen."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som han då spydde ut på dom boende i Bromma..."Sammanlagt har mellanlandningarna orsakat ett extra koldioxidutsläpp på nästan fem ton, skriver Expressen."
om den nu inte är så att en tjänsteman fixat till hela röran....Stollen borde iaf taxit en taxi som gick på gas mycket mer miljövänligare![]()
Du menar att ministrar är nickedockor utan omdömeom den nu inte är så att en tjänsteman fixat till hela röran....
Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.
Nu bortser jag från det faktum att han faktiskt inte visste att planet skulle lyfta på Arlanda för att sedan landa på Bromma för upphämtning av Fridolin mfl.
Hade det dock varit som det först verkade i tidningsartikeln så anser jag att det är att banalisera det symbolvärde som det har att en miljöorienterad politiker gör något sådant. Jag tycker nog att politiker bör göra som de förespråkar, även om det i det enstaka fallet inte spelar någon roll för - som i det här fallet - miljön.
Hårdnackat håller jag inte med. Jag tycker att en politiker kan få driva att intensifiera hastighetsövervakning på våra vägar även om vederbörande emellanåt kör lite för fort.
Problemen ni påpekar inträder egentligen inte, tycker jag, förrän det finns en stor systematik i att göra tvärtemot. Inte enstaka händelser.
Hårdnackat håller jag inte med. Jag tycker att en politiker kan få driva att intensifiera hastighetsövervakning på våra vägar även om vederbörande emellanåt kör lite för fort.
Problemen ni påpekar inträder egentligen inte, tycker jag, förrän det finns en stor systematik i att göra tvärtemot. Inte enstaka händelser.
Han förtjänar förakt för det här.
Fast med hans miljötänk skulle han ha ifrågasatt och kanske funderat på att ta natttåget till Bryssel?Fast nu har det ju under dagen framkommit att det inte var på det sättet som artikeln gav sken av. Fridolin hade inget aning om att planet först skulle starta från Arlanda, utan fick besked om att planet skulle lyfta från Bromma.
Fast jag pratar inte enbart om förtroendet för Fridolin, utan om förtroendet för politiker i allmänhet. Det underminerar förtroendet för politikerkåren när politiker inte lever som de lär - särskilt politiker som har rättrådighet på sin agenda.
När det gäller enskilda personer eller organisationer så tyder mycket på att det är tvärtom mot vad du säger. Finns det en systematik i att bete sig som en skitstövel och man inte gör anspråk på att inte vara någon sådan så nagelfars man inte i lika stor utsträckning som om man har en rättrådig agenda och "misslyckas" med den. Ett företag som har ett öppet och välutvecklat CSR-engagemang och som visar sig tumma på det i enstaka fall drabbas snabbt av omgivningens bristande förtroende för företaget, medan företag som vi vet är skitstövlar kan fortsätta hålla sig inom minimiregler som lagstiftning och folk fortsätter ändå glatt att köpa deras produkter. Det finns en del forskning kring det där, mest när det gäller för företag men det torde även vara applicerbart på politiker (tänk Berlusconi).
Regeringsplanet stod parkerat på Arlanda, men tvingades mellanlanda på Bromma för att plocka upp Gustav Fridolin, gymnasieminister Aida Hadzialic och fem av deras medarbetare.
Så var det ju inte.
"Skaraborgs flygflottilj förvaltar Försvarsmaktens specialflyg där regeringsplanen ingår. Deras informationsansvarige Henrik Gebhardt menar att myndigheten tog ett eget beslut att byta plan den 11 december:
– Från början var tanken att den resan skulle genomföras med en flygmaskin som står parkerad på Bromma, men underhållet på den drog ut på tiden. Då ville man lösa det utan att stöka till och ändra för kunden.
Således tror Gebhardt att Gustav Fridolin hade begränsade möjligheter att påverka mellanlandningen. "
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fridolin-i-fortsattningen-kommer-jag-att-fraga_4492117.svd
Jag hävdar inte att det är på ett visst sätt. Jag hävdar bara min tydliga åsikt. Att folk går på populism i hög utsträckning är ingen överraskning.
Jag läste det. Men som ABs ledare skriver det ursäktar inte hans beteende. Varför ta regeringsplanet öht?
Citerar igen eftersom du missade att läsa:
Den här resan gjordes en vanlig torsdag i december och då gick det flera reguljära turer till Bryssel. EU-mötena brukar börja vid tio, så de hade hunnit ner med morgonflyget. En vanlig SAS-biljett kostar ett par tusen. Gustav Fridolin och hans kompisar hade fått tränga ihop sig lite, men de hade sparat på miljön. De hade kunnat uppgradera sig till business och det hade ändå varit miljövänligare än en Gulfstream. Bara bränslekostnaderna för regeringsplanet går loss på över 11 000 kronor per timme.
Fast med hans miljötänk skulle han ha ifrågasatt och kanske funderat på att ta natttåget till Bryssel?
Han tycker ju att andra skall offra "lite bekvämlighet" för miljön?