Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan dom tycka att det är mer miljövänligt att regeringsflygplanet ska flyga 4mil för att hämta Fridolin än att Fridolin själv åker elbil till regeringsplanet . Varför kräver Fridolin att svenska folket ska vara miljövänliga när han själv inte ens vill anstränga sig .
Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.
Hur kan dom tycka att det är mer miljövänligt att regeringsflygplanet ska flyga 4mil för att hämta Fridolin än att Fridolin själv åker elbil till regeringsplanet . Varför kräver Fridolin att svenska folket ska vara miljövänliga när han själv inte ens vill anstränga sig .
Man kan ju förstås tycka att en minister borde föregå med gott exempel. I synnerhet en minister som företräder ett parti som främst förknippas med miljö.
Kanske för att svenska folkets vanor är betydligt viktigare än en enstaka ministers? Det är liksom miljön vi vill rädda, det är inte bara spel för galleriet. Oavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.
Löjlig? På vilket sätt menar du att den skulle vara det?
Att sätta sig i en taxi till Arlanda är väl inte svårt, eller att ta bussen. Regeringsplanet avgår ju när de som reser har anlänt.
Det är ju inte så att han har en tid att passa innan planet går.
Det kan man ju tycka (i mening 1). Men att ge upp kampen om hela svenska folkets miljövänlighet är knappast den naturliga konsekvensen av det. Därför blir det löjligt i mening 2.
Fast jag tror det blir svårt att motivera folk till ett mer klimatsmart tänkande om man som miljöivrande minister inte följer det man kräver av andra. Eller vilken minister som helst, egentligen. Att t.ex. säga att "det är kul att betala skatt" samtidigt som man som minister skattefifflar ger ju ingen större trovärdighet.
Nu är det ganska stor skillnad om det ingår att begå brott.
Men nej, jag tycker inte att det viktigaste för en minister är att denne i minsta vardagsval hela tiden följer den politik man för och att man vid minsta avsteg från det måste avkrävas att ge upp alla sina ambitioner att förbättra världen, annars ska man smälla huvudet i en tegelvägg. Det tycker jag är superfånigt. Och bara populistiskt.
Hans egna omdöme verkar vara totalt bortblåst och för detta tvingas vi skattebetalare stå för hans bortblåsta omdöme. Dessa pengar hade kunnat användas på ett bättre sätt. Dessutom verkar ju Lövets omdöme vara lika bortblåstNu fick ju Frigolit kritik av sin egen klimatexpert för detta så då anser ju jag att han "sket i det blå skåpet".
Det enda han tjatar om är att vi ska tänka på miljön. När han själv inte tänker på miljön det är då som det verkligen blir löjligt och frapperande med sina halmdockorOavsett vad man tycker om första meningen, är andra meningen bara löjlig.
Nu fick ju Frigolit kritik av sin egen klimatexpert för detta så då anser ju jag att han "sket i det blå skåpet".
Nu har jag bara läst en liten del av rapporteringen. Men var det inte så att planet bara mellanlandade på Bromma på sin väg mot Bryssel? Merkostnaden för att sätta ner och plocka upp ett par passagerare till på Bromma kan knappast vara avgörande.
Vad gäller kostnader så är det väl framför allt på miljösidan man kan ifrågasätta start och landning är de stora bränslebovarna under en flight.
Att landa ett fulltankat plan är en betydligt större risk. + att starterna tar extremt mycket bränsle. Istället för några hundra liter flygbränsle så hade det gått åt 10 liter diesel om stollen tagit en taxi till Arlanda istället.Nu har jag bara läst en liten del av rapporteringen. Men var det inte så att planet bara mellanlandade på Bromma på sin väg mot Bryssel? Merkostnaden för att sätta ner och plocka upp ett par passagerare till på Bromma kan knappast vara avgörande.
Nä så här var det. Sverige har 2 regeringsplan. Ett stod redan på Bromma för service och ett stod på Arlanda. Det som stod på Bromma han aldrig bli färdigservad i tid när Frigolit skulle ut o flyga. Då fick man istället ta det som stod på Arlanda. Om Frigolit satt på Bromma o väntade varför skulle man flyga planet från Arlanda till Bromma och sedan vidare. Frigolit kunde väl ta en elbil till Arlanda där planet stod eller i sämsta fall en vanlig taxi som gick på gas. Dessutom gillar inte Frigolit Bromma så varför ska han då flyga därifrån och förstöra miljön för dom boende därOm jag har förstått det hela rätt så var det en mellanlandning (även om de kallar det ombasering..) på väg mellan Arlanda och Bryssel, men det var en planerad sådan. Dvs det var sedan länge bestämt att planet skulle ner på Bromma och hämta ministrar istället för att ministrarna skulle ta sig ut till Arlanda.
Jag tycker inte politiker måste leva som änglar in i minsta detalj. Men detta är ju något annat än att Fridolin glömt att sopsortera eller tog flyget istället för tåget för att hälsa på mormor.
Detta handlar ju om hur man i tjänsten använder en flygplats som till väldigt stor del används för resor i tjänsten. Väldigt märklig "verksamhetsplanering" av en "verksamhet" som propagerar för hur onödig Bromma är och hur illa det är med stadsnära flygplats i Sthlm. Och dessutom vill omöjliggöra för andra verksamheter att planera på just detta vis.
Vad gäller kostnader så är det väl framför allt på miljösidan man kan ifrågasätta start och landning är de stora bränslebovarna under en flight.
Stollen borde iaf taxit en taxi som gick på gas mycket mer miljövänligareAtt landa ett fulltankat plan är en betydligt större risk. + att starterna tar extremt mycket bränsle. Istället för några hundra liter flygbränsle så hade det gått åt 10 liter diesel om stollen tagit en taxi till Arlanda istället.