Habina
Trådstartare
Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag avnjuta osten under några dagar som ett lyxigt mellanmål, men jag har svårt att se att jag orkar äta 400 g innan den blir dålig.
Så tips på recept med mozzarella? Gärna enkla recept med vanliga ingredienser, så man inte står där med en halv förpackning citrongräs efteråt och inte vet vad man ska göra.
Plus om maträtten går att läggas i matlådor och frysas för senare.
Jag har även beställt potatis (mjölig), morötter och en skinkbit om nåt av det går att kombinera. Klurar lite på varma mackor nu när jag skriver här… Eller blir det för soggigt?
Föreslå inte pizza dock, har tyvärr aldrig lyckats få ugnen så varm att det blir god botten på pizzan.
Tack på förhand!
Så tips på recept med mozzarella? Gärna enkla recept med vanliga ingredienser, så man inte står där med en halv förpackning citrongräs efteråt och inte vet vad man ska göra.
Plus om maträtten går att läggas i matlådor och frysas för senare.
Jag har även beställt potatis (mjölig), morötter och en skinkbit om nåt av det går att kombinera. Klurar lite på varma mackor nu när jag skriver här… Eller blir det för soggigt?
Föreslå inte pizza dock, har tyvärr aldrig lyckats få ugnen så varm att det blir god botten på pizzan.
Tack på förhand!