mounted shooting

Sv: mounted shooting

Nåja... passar bättre in under western än under klassisk dressyr iaf:angel: det är ju lite som "barrelrace" fast med pang-pang! :D

Beror på vilken typ av western man håller på med...western dressyr är lika långt från mounted shooting som klassisk dressyr...:angel:

Skall försöka att återkomma med länk till vår nya hemsida och våra planerade träningar på länk/kalender sidorna här

Var är träningarna? Sån tur att det är i Skåne?
Har en sambo som är intresserad. Själv är jag nöjd med de andra westernklasserna men vore kul att titta på.

Barrelrace tillhör igentligen rodeo och de gör nog mountin shooting oxå om man ska vara helt korrekt.

Mounted cowboy action shooting har ingenting med rodeo att göra, det är en skytte sport, precis som Cowboy action shooting, bara så du vet, Gordon darling :love:! Men roligt är det, det kan jag lova dej!

Mounted cowboy action shooting har ingenting med rodeo att göra, det är en skytte sport, precis som Cowboy action shooting, bara så du vet, Gordon darling :love:! Men roligt är det, det kan jag lova dej!

Men det kan knappast kallas westernridning :cool:

Oavsett så ligger ju westernridningen som grund för mounted shooting... men det är ju ingen dressyr precis:p

Sätt tråden under senior då :devil:
Men snälla rara Wild Rein.:love:...! Du behöver inte bli :devil: på Bill, för han är oskyldig ! Bill har ju inte startat denna tråd så rikta din :devil: på TS. Bill skulle aldrig göra ett sånt misstag! Bill vet bättre än så!

Oavsett så ligger ju westernridningen som grund för mounted shooting... men det är ju ingen dressyr precis:p
Sättet att rida och utrustningen vid MCAS härstammar från "vilda western", o där sättet att rida på intet vis är föreskrivet i en regelbok. Sen beror det ju på vad man lägger in i begreppet westernridning. I min lilla trånga värld är begreppet westernridning ett antal olika tävlingsgrenar typ pleasure, reining, u name it, som är beskrivna i en regelbok som är skriven av någon som är född på fel sida om Mississippi.

Men snälla rara Wild Rein.:love:...! Du behöver inte bli :devil: på Bill, för han är oskyldig ! Bill har ju inte startat denna tråd så rikta din :devil: på TS. Bill skulle aldrig göra ett sånt misstag! Bill vet bättre än så!

Mwaaahh....förvisso påstås du vara av det manliga könet:angel: och dom brukar ju inte veta bättre....meeen jag vet inte..

Är vår "svenska" hoppning engelsk ridning? Där står väl inte heller hur du ska rida?:angel:

ok, man lär sig nått nytt varje dag.
De ser jätte roligt ut så de är absolut nått jag vill testa. Har nog en häst som skulle klara detta oxå. Skjuts lite då och då här hemma med jakten i familjen så mina hästar bryr sig inte om när de smäller.

Hejsan igen allihop!
jag måste bara säga att det verkar skit skoj, men håller helt med vissa andra det är ju inte pleasure ;) utan lite mera flåridning(om ni förstår hur jag tänker)
tror nog inte att man ska bygga hela sin "stora" tävlings karriär på bara mounted shooting men det kan ju vara en rolig gren att ha med någon gång då och då, precis som barrelrace:idea:

Ingen allmänbildad människa skulle ju heller påstå det, min vän! :devil:
Det är en hel avgrund mellan pleasureträsket och MCAS

haha..bra svar..^^

Skulle väl inte vara nåt fel ö h t att testa nått som detta och jag tror nog att det krävs ENORMT mycket mer att kunna göra detta med din häst än att, för att citera ovan, vara med i "pleasure träsket" som jag personligen inte tycker hör till western över huvud taget. Vi har många grenar från USA:s rodeo kultur som vi anammat och kallar vardagligt för western ridning här i Sverige så att prata ner på shooting som att det vore en rodeogren (vilket jag antog gjordes i ett negativt syfte) e lite dumt med tanke på att vi barrelracar, team pennar, pole bendar, ropar etc etc i våra svenska westerntävlingar.
Låter askul och hoppas att sporten kan tas på största allvar, vilket bara gör den kvalitativare.
Äntligen lite western i den svenska westernridningen..^^

haha..bra svar..^^

Skulle väl inte vara nåt fel ö h t att testa nått som detta och jag tror nog att det krävs ENORMT mycket mer att kunna göra detta med din häst än att, för att citera ovan, vara med i "pleasure träsket" som jag personligen inte tycker hör till western över huvud taget. Vi har många grenar från USA:s rodeo kultur som vi anammat och kallar vardagligt för western ridning här i Sverige så att prata ner på shooting som att det vore en rodeogren (vilket jag antog gjordes i ett negativt syfte) e lite dumt med tanke på att vi barrelracar, team pennar, pole bendar, ropar etc etc i våra svenska westerntävlingar.
Låter askul och hoppas att sporten kan tas på största allvar, vilket bara gör den kvalitativare.
Äntligen lite western i den svenska westernridningen..^^
De är väl för fasen ingen som pratat ner mountin shooting som rodeogren. Men jag jämför de lite som barrel race då jag själv rider barrelrace och tycker de är lite lika förutom skjutandet.
Vi har mkt att lära här isverige. Och hoppas man får se de i verkligheten snart nånstanns.

jag tyckte bara att mounted shooting jämfördes med rodeogrenar i ett negativt syfte tidigare i vissa inlägg precis som att det inte skule kunna klassas som en westerngren här i Sverige. Det va inte inriktat mot någon speciall person.

Och publiken är som tokig :smirk:

Det ekade nog därinne, men det kanske var för att pangandet skulle höras bättre :)

Tyckte inte det var sådär vidare läckert, såg ut som en pojke som leker med knallpulverpistol. Läste dock en artikel om en familj som tävlade i denna gren, men jag kommer inte ihåg om de bodde i Sverige...

Men självklart kan jag förstå om folk tycker att det är roligt att rida på det här sättet, det bor väl en liten buse inom oss alla. Och cool häst som klarar av pangandet över huvudet.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 378
Senast: kryddelydd
·
Dressyr En liten jämförelse mellan western och dressyr http://www.youtube.com/watch?v=Ty3lldxo-LM&feature=related
Svar
2
· Visningar
1 682
Senast: Magiana
·
Hoppning Haha, efter att ha gått igenom lite bilder när jag hoppar så inser jag att jag - inte alltid - men väldigt ofta, får till en helt...
2
Svar
24
· Visningar
9 206
Senast: MoCa
·
Äldre Måste bara dela med mig av detta klipp Dressyr vs Western :D
Svar
0
· Visningar
795