Motsvarande Hunddata hos NKK?

kayoba

Trådstartare
Någon som vet om Norska kennelklubben har en liknande gratistjänst som Svenska kennelklubbens Hunddata? Ville bara kolla upp fakta om en norskfödd hund som inte är "omregistrerad" i sverige.

/ kayoba

Sv: Motsvarande Hunddata hos NKK?

ja sök hunddata Norge på Google så följer du skks länk. du måste registrera dig med epostadress och lösenord sedan har du tillgång (det krävs inte medlemskap i NKK). provade precis själv och fungerade fint! kunde söka på olika hundar och deras meriter etc.

Tack för hjälpen, jag har nu hittat dit!
Men tyvärr funkar det inte för mig? Jag har registrerat mig, fått svarsmail och bekräftat, loggat in och valt ras, när jag sedan söker på hundens namn eller föräldrarnas namn/regnummerså står det bara att den här tjänsten är kopplad till betalande medlemskap i NKK. (Tilknyttning av medlemskap
Din bruker er ikke koblet mot evt. medlemskap i NKK.
Dette trenger du blant annet for å få tilgang til medlemsrabatter og DogWeb)

Undrar vad jag gör för fel i och med att ni lyckas. Jag får väl ge mig till tåls tills jag får se hundens regbevis istället.

Tack ännu en gång för svaret!

/ kayoba

Senast ändrad:

Så säger dom inte till mig, och jag är inte medlem i NKK.. Jag kunde söka med både regnr och stamtavlenamn i den lilla topup-rutan. Om du väljer "Avancerad sökning", funkar det då?

Tyvärr inte då heller. Jag provade dessutom att söka på två av mina gamla norska importer, men inte heller det fungerade. Jag får slänga iväg ett mail till NKK och fråga vad det är som strular för mig med den tjänsten.

/ kayoba

Ahhhhhh, att det skall vara så jäkla simpelt :o

Naturligtvis så hade du rätt, tack för hjälpen :)

/ kayoba

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: Liran
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka