Vår kostade runt 4000:- och var ett demoex. Styrkan på motorn och längden på svärdet är viktigt har jag förstått. Allt efter hur stora träd man tänkt fälla. En fjösig hobbysåg kommer man inte långt med.
Sen är det ju viktigt, som med alla andra maskiner, att det finns reservdelar och att de inte är allt för dyra eller svåra att få tag på.

Kolla efter en begagnad, men tyvärr är de ofta kass. Vi lånade grannens såg första året innan vi investerade i en egen. Fast det kostade oss för grannen fick ved i utbyte, men vi hade inget att välja på om vi ville ha ner nån ved själva.

Ska du fälla träd eller kapa mindre träd? Har en gammal eldriven såg som jag inte har nån användning för. Funkar till småträd nära en elkontakt.

Det som är mest akut är en stor skräphög som stallbyggarna lämnade efter sig + en liten vedhög. Men eftersom jag har egen skog tänkte jag det var bättre med en som man kan bära med sig. Vad vill du ha för din eldrivna?

Den första fråga du skall ställa dig är: Vad skall jag använda den till och hur ofta?

Skall du bara såga lite ved och enstaka mindre träd runt hagar osv behöver du ingen proffssåg. Dyra proffsågar är overkill för de flesta som inte jobbar i skogen. En seriös handlare kan nog hjälpa dig om du talar om ditt behov.

Tänk också på att en motorsåg är livsfarlig om du hanterar den fel! Köp inte bara såg utan även skyddsbyxor och stövlar!

Min far är expert på skog och motorsågar, han brukar rekomendera Huskvarna 242. Tydligen motorsågarnas Volvo240 ,i det närmaste outslitlig och lätt och laga ,tillverkad i massa år. Borde gå att få tag i begagnad till bra pris. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 607
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama