Jag känner likadant, min häst har vilat sedan i november. Det har regnat oavbrutet (typ) sedan dess, sen känns det som om jag inte har något mål att träna mot. Jag har en kallblodstravare som måste gå MASSOR för att inte se ut som en dräktig flodhäst. Nu blev han 10 år och jag ser ingen större anledning till att han ska starta mer på travet.Herregud, hur gör ni för att hålla motivationen uppe så här års?
Det är lera, regn, slask, mörker, skitiga hästar, täcken, ännu mer lera och så covid-19 på det!
Min motivation har i princip dött ut med soltimmarna.
Det brukar ju bli bättre när man väl sitter i sadeln, men generellt känns det inte kul att ha häst på vintern.
Nu har jag planerat in vintervila i några veckor, just för att motivationen verkligen är bortblåst.
Jag tänker ibland hur skönt det hade varit att inte ha häst på vintern, men samtidigt kan jag såklart inte se ett liv utan egen häst. Jag känner mig sjukt negativ och tråkig när motivationen är så nere.
Hade jag haft ett ridhus på ridavstånd, istället för 30 min med bil så hade nog livet känts lättare. Men att bara kunna rida/köra i dagsljus på helgerna tar effektivt död på mitt driv.
Min motivation brukar gå ner i nov men det har aldrig hållit i sig såhär länge. Jag saknar att träna för tränare och nu är det en lång väg tillbaka. Blä
Men han är iaf snygg att titta på!