Motivation hitåt tack...

Miiip

Trådstartare
Känner mej helt ur gängorna. Har haft en världens jobbig vecka och inte alls haft den tiden att lägga ner på hunden min som jag velat.

Har bokat in träning ikväll och det är det enda på hela veckan som jag verkligen längtat efter. Men nu sitter jag här och velar igen.. Vet ju att det blir kul bara vi kommer iväg. Och både hunden och jag behöver det. Men det känns bara tungt just nu..

Hur gör ni själva dom dagar allt känns grått och jobbigt och det är dags för träning?
 
Sv: Motivation hitåt tack...

Jag en en snäll kompis som kommer och tutar utanför. Eller hade innan jag flyttade... Nu går jag för egen maskin. De dagar jag har bil och möjlighet är det banne mig bara att jag lyfter på arselt. Eller när det är ljust, eller när det är folktomt i vår skog. Jag inser att chansen är nu eller aldrig. Som sagt är det ALLTID roligt när man väl kommer ut. Om inte annat så kan man ju släppa hundarna så roar de sig själv :angel: och får iaf motion och toka av sig lite. Men en kompis är bäst!!
 
Sv: Motivation hitåt tack...

Jo det är väl just en träningskompis jag behöver sånna här dagar. Som kunde se till att man verkligen kom iväg, även när man helst av allt bara vill ligga i soffan och må dåligt :smirk:

Men jag kom i alla fall iväg. Ringde och beklagade mej hos mamma. Om hur illa allt var. Och hur omotiverad jag verkligen kände mej. Och efter hennes lilla tal om hur pass mycket vi behöver all tid som finns till träningen. Och hur pass mycket bättre det kommer gå i vår ifall vi håller igång i vinter. Så lyckades jag ta mej i kragen och åka dom där två milen. Vara med och ställa i ordning alla hinder. Och komma igång.
Och tänka sej..Det gick helt fantastiskt :) Så här bra som Tjorven gick ikväll har hon inte gjort på varken sommare eller hösten :)
Tänk om jag hade legat kvar hemma..då hade jag ju inte fått uppleva det här ikväll. Mitt troll kan verkligen när hon vill :love:
 
Sv: Motivation hitåt tack...

Man tar sej i kragen och åker dit. Det känns mycket, mycket bättre när man är klar och på väg hem.

Men man ska inte göra det om det känns för jobbigt. Varken du eller hunden lider av att inte träna eller ha pressen att träna på er. Ta det lite lungt ett tag och skit i det hela. Efter pausen kommer du att komma tillbaka med dubbel styrka.
 
Sv: Motivation hitåt tack...

det beror på lite. är det en tillfällig grej är det bara att bita ihop och kanske belöna sig själv med en kanelbulle i väskan. för mig blir det dessutom mycket jobbigare att låta bli att träna.

men är det en mer allmän känsla så kan man lägga ner just den typen av träning ett tag och göra något helt annat. jag blev lite trött på allt vad lydnadsträning, tränare och hundfolk hette i somras och vi tog en välbehövlig paus. nu känns det jättekul även när marken är en enda lervälling och fukten tränger igenom alla lager med kläder.
 
Sv: Motivation hitåt tack...

Man tar sej i kragen och åker dit. Det känns mycket, mycket bättre när man är klar och på väg hem.

Men man ska inte göra det om det känns för jobbigt. Varken du eller hunden lider av att inte träna eller ha pressen att träna på er. Ta det lite lungt ett tag och skit i det hela. Efter pausen kommer du att komma tillbaka med dubbel styrka.


Jo det är ju just det. Har man väl kommit dit och gjort det man ska och sitter i bilen på väg hem igen så känner man sej ju så jäklarns nöjd :) Men det är just det där med att komma iväg..det är inte lätt alla gånger.

Grejen nu är väl att vi har varit skadade och sjuka under en lång period hunden och jag..i omgångar. Och har inte alls kunnat hålla igång som vi brukar. Så vi har enligt mej haft våran paus från träningen. Och det har varit på tok för lång.. Vill bara komma igång och känna att allt funkar som det ska igen..
Nu när vi väl har börjat sätta igång så känns det lite vemodigt, är fortfarande inte fullt frisk och det krävs bra mycket för att jag ska orka bita ihop och ha roligt. Men som sagt..Är man bara på klubben så brukar det lösa sej :) Träffar man dessutom på någon gammal träningskompis där ute så är ju kvällen gjord :)
 
Sv: Motivation hitåt tack...

det beror på lite. är det en tillfällig grej är det bara att bita ihop och kanske belöna sig själv med en kanelbulle i väskan. för mig blir det dessutom mycket jobbigare att låta bli att träna.

men är det en mer allmän känsla så kan man lägga ner just den typen av träning ett tag och göra något helt annat. jag blev lite trött på allt vad lydnadsträning, tränare och hundfolk hette i somras och vi tog en välbehövlig paus. nu känns det jättekul även när marken är en enda lervälling och fukten tränger igenom alla lager med kläder.

Ta med fika har jag inte ens tänkt på. Det borde man ju göra. Kan ju bli en välbehövlig paus i allt springande i alla fall, eller en belöning efteråt. Tack för tipset :)

Det är absolut inte en känsla av att jag inte vill. Tycker verkligen att det är superkul. Men, som sagt, vi har varit skadade och sjuka i omgångar och har inte alls kunnat hålla på som vi brukar. Så paus har vi haft..alldeles för länge.
Det är väl egentligen det där med att komma igång igen som känns tungt, att behöva backa några steg och träna på sånt som vi inte tränat på väldigt länge bara för att få ordning på allt igen. Och så att jag inte riktigt kan handla som jag brukar kunna.. Men ja, än en gång, det är kul när man väl är där. Och man är ju så nöjd efteråt.
Man borde kunna plocka fram den nöjdhetskänslan innan man åker och tränar. Så man riktigt kommer igång. Det vore bra det :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
926
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp