Motion av 7 månaders unghund?

L

lie

Jag har sökt på internet ungefär hur mycket motion som ska ges men jag hitar inget specifikt för 7 månader. Vid 1 år ålder så kan man väl börja jogga och cykla försiktigt? Sjävklart beror det väl på individen men ungefär hur mycket motion ges när de är 7 månader?

Sv: Motion av 7 månaders unghund?

Min yngsta fick börja följa med på prommisar runt elljusspåret redan vid 4-5 månaders ålder (lös då)! Vid åtta så följde hon med på halvtimmes skritturer med hästen:)
Allt skedde på hennes villkor så det inte blev någon press.. Det gäller att kunna läsa av om dom är trötta även om det inte ser så ut!
Allt beror lite på hur aktiverad vovven har var innan du hämtade den?

Okej, jag har hittat lite fakta på internet men man blir förvirrad. För alla säger olika. Jag ska antagligen om allt går bra hämta henne på lördag! Så då får jag prata med uppfödaren hur mycket aktiverad hon är sen tidigare.

Låter bra att kolla med uppfödaren!
Sådant beror ju också mycket på vilken ras och storlek på hunden det är.

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 800
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 120
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka