peace

Trådstartare
Hur få bort mossa på tak?Finns det medel man kan använda eller måste man högtryckstvätta bort det??

Sv: Mossa

Vill du ha ett rent tak är det högtryckstvätt som gäller. Även om du sprutar på ett medel som dödar mossan kommer du ha ett tak täckt med död mossa vilket nog ser värre ut än ett tak med levande mossa.

Åhh,det låter ju perfekt,ska kollas upp!! Har hört att det inte är bra att högtryckstvätta:confused:

Jag tänker hyra en släpvagnslift så jag kommer åt att borsta bort det som går för att sedan spruta mossan. Anledningen till att först mekaniskt avlägsna det jag orkar är just för att slippa en massa död mossa som rasar ner från taket och det tar bättre på det som är kvar. Högtryckstvätt rekommenderas inte av de tips jag hittar på nätet, det var annars min första tanke. Höst och vår ska vara bäst att spruta.

När jag ändå har liften hemma ska jag passa på att måla vindskivorna. :idea:

Tydligen ska Grön-Fri från Jape vara super, gör taket snyggare för vart kvartal. Fått bra referenser från användare, som säger att det funkar precis så bra som reklamen säger. Kan det vara sant?!

Ja det kan man ju undra!! var in om på Granngården idag och de hade 2 sorter,dels det du nämnde Tak-Gti& så något annat,hmm glömt vad det hette,något Tec.... tror jag,som man själv fick blanda och använda i spruta isf,det var även bra till plattor,plastmöbler o.s.v....

Jag har bara kollat lite hastig på nätet så jag har inte någon direkt koll utan ska ringa runt och höra mig för. Likaså får jag titta närmare på vad det är för medel som kan vara aktuella, jag har egen brunn och vill inte sprida mer skit än nödvändigt omkring mig, så hellre något mindre giftig och att jag får göra om det om några år än att jag tar död på en massa organismer och får ner skiten i mitt eget dricksvatten. :eek:

Liknande trådar

Hemmet Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men...
Svar
6
· Visningar
347
Senast: Pilot
·
Trädgård & Växter Finns det något man kan göra åt mossa i gräsmatta? Jag har egentligen inget emot mossan (mjukt och vackert), men det är så tungt med...
2
Svar
21
· Visningar
952
Senast: gammalek
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
881
Trädgård & Växter Är det någon som vet hur man kan göra rent och snygga till en gård med plattor som blivit vildvuxen? Har fått tips om högtryckstvätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 665
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar