Nu handlar det inte om fin mossa utan att relativt snabbt och enkelt ta bort mossa. Snyggt och fint inför försäljning.
Läst trådstarten.
Fast alla köpare är inte lika och jag får väl svara vad jag vill? Vad som är snyggt är subjektivt.
Att det blir halt köper jag däremot, funktion före form, så att säga.
Det finns rätt mycket kanaler på youtube där trädgårdsmästare etc har filmat när de gör underhåll, typ exakt allt de gör på en fastighet, klippa buskar och högtryckstvätta betong, plattor etc. Då få att få fram funktion som har försvunnit med överväxt. Men när de högtryckstvättar gångstigar av cementplattor, som hade sån fin patina, så det blir bara jämngrått så skär det i själen.
Jag personligen älskar den skönhet som bara kan fås med tid och är omöjlig att få med genvägar. Mossbevuxna statyer, stenplattor med mossa runt kanten istället för sand... äkta grått hår, ärr, solfläckar i ansiktet och fräknar.
Med det sagt så finns det nog ändå fler köpare för " fläckfria" plattor, då skulle jag satsa på bränna av först sen högtryckstvätta det som blev kvar på plattorna och inte köra högtryckstvätten mellan plattorna, alternativt bara högtryckstvätta för det går fortast och blir mer "skinande rent"