Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zoya skrev:en jaktamris brukar ha nerklippt päls,
Att klippa bort dem fyller ingen annan funktion än att tillfresställa människans öga (om man nu tycker att en "stympad" hund är vackrare än en naturlig förstås).
Jadzia skrev:Är inte spanielraserna korthåriga i ansiktet redan från början?
Gnist skrev:Det är ju inte en jakthud eg utan en apportör och Ja det finns de som använder sina Amrisar till att apportera nedlagt byte i lämplig storlek ..
Så dom som har berättat om detta med svampinfektioner och våteksem för mig har alltså ljugit?Hund-Stina skrev:Att klippa bort dem fyller ingen annan funktion än att tillfresställa människans öga (om man nu tycker att en "stympad" hund är vackrare än en naturlig förstås).
cassiopeja skrev:Så dom som har berättat om detta med svampinfektioner och våteksem för mig har alltså ljugit?
Och jag skulle nog snarare vilja säga att min hund går in i saker pga att jag INTE har klippt honom på ett tag. Nu var det så länge sen jag var hos frisören med honom, att hans hår är så långt att han inte ser så bra. När han är nyrakad och nyklippt ser han vart han går och krockar inte med saker en bråkdel så mycket som han bumpar in i saker nu - MED morrhår men med hår framför ögonen...
Hund-Stina skrev:Hunden behöver sina morrhår!
De är, precis som hos katten, en "förlängd del av huden" - en sorts känselspröt s.a.s.
De hjälper hunden att undvika att köra huvudet i taggbuskar och annat, eftersom morrhåren varnar hunden att något är i vägen.
Att klippa bort dem fyller ingen annan funktion än att tillfresställa människans öga (om man nu tycker att en "stympad" hund är vackrare än en naturlig förstås).
Låt hunden behålla sina morrhår!