Lyan
Trådstartare
Mina hundar håller på och morrar. Framförallt om vi ligger i sängen och alla vill in under täcket. Jag tycker att ska man tvunget ligga under täcket så får man gilla läget med att de andra också ligger där så jag säger till dem att sluta. Även när kopplena ska på så kan Poppy morra på de andra för att hon tycker att de trängs men även där säger jag till. Om de tex ligger i en korg en bit bort eller har ben eller liknande så brukar jag inte säga till om inte någon lämnat sitt ben för att försöka stjäla någon annans. Lika om någon ligger under täcket och någon annan klampar rakt över så tycker jag att det är okej att morra. Eller när Pärla drar fram som en ångvält utan att respektera de andras space.
Är det fel att säga åt dem att sluta morra i de situationerna? Jag tycker att om de ska vara nära mig så får de vackert samsas för jag är inte deras egendom att vakta.
Poppy kan också morra om hon inte vill göra något, tex ta på täcke, vänta på rätt plats innan hon får gå, flytta på sig, inte göra utfall osv. Då brukar jag bara låtsas som ingenting och så får hon göra det jag ber henne om vare sig hon vill eller inte. Hon låter förjävligt och kan bli riktigt arg men om jag säger till henne så blir hon rädd/låg och ännu argare nästa gång. Tyvärr tar hon varken godis, leksak eller kel så det är svårt att göra till något positivt
Är det fel att säga åt dem att sluta morra i de situationerna? Jag tycker att om de ska vara nära mig så får de vackert samsas för jag är inte deras egendom att vakta.
Poppy kan också morra om hon inte vill göra något, tex ta på täcke, vänta på rätt plats innan hon får gå, flytta på sig, inte göra utfall osv. Då brukar jag bara låtsas som ingenting och så får hon göra det jag ber henne om vare sig hon vill eller inte. Hon låter förjävligt och kan bli riktigt arg men om jag säger till henne så blir hon rädd/låg och ännu argare nästa gång. Tyvärr tar hon varken godis, leksak eller kel så det är svårt att göra till något positivt