Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

En kvar och mitt internet bråkar...

Jag tror fortfarande mest på dentaku, men det är magkänsla. Sedan blir jag nervös över snurrfian. Kanske har jag helt missuppfattat gladfliicka också... :nailbiting:

Men jag tror fortfarande på cirkus och LenaH som goda, som jag nämnt tidigare cirkus pga hur hon gått på mot mirtai och blacksmithfarm och LenaH tror jag är god då jag uppfattat att cirkus håller henne som god...
 
canstock31846771.jpg
 
Nä, nu måste jag sova. Får besök om nio timmar... ;) Kommer ha extremt lite tid till leken + att min mobil är på lagning, så förvänta er inget stordåd från mig. Tips till ulvarna, käka mig...
 
UPPDATERING!

Plötsligt hördes en hjärtskärande gråt vina genom skogen, en tusen floders gråt från ett hjärta som tappat allt hopp. En kyla så isande att blodet tycktes frysa till liv i skogsvarelsernas ådror, spred sig genom skogen som en fruktansvärd storm. Varje damm och bäck frös till is och frosten bet sig fast i trädens grenar. Vid Havets kant stod en skogsvarelse, beredd att böja sig ned för att dricka - när ytan plötsligt hårdnade till den tjockaste av isar. Ett dovt ekande, som av ursinniga slag, hördes från isens botten. Det var Kungen. Fast i djupet, i sitt eget hem, under en is så stark att inte ens den mäktigaste av vattnets varelser kan ta sig igenom.

Efter en stund tystnade världen. Dunkandet upphörde. Ty, kungen hade återvänt till den plats där ingen annan vattenvarelse existerade, och där skulle han finnas tills den dag då ytan var åter böljande och vacker.

Habina var Kungen från Havet!

12087305_1028030440563292_4782417300881790044_o.jpg

12317325_435706316623680_289786812_n.jpg

12357658_1751209628440730_1215011780_n.jpg
 
UPPDATERING!

Plötsligt hördes en hjärtskärande gråt vina genom skogen, en tusen floders gråt från ett hjärta som tappat allt hopp. En kyla så isande att blodet tycktes frysa till liv i skogsvarelsernas ådror, spred sig genom skogen som en fruktansvärd storm. Varje damm och bäck frös till is och frosten bet sig fast i trädens grenar. Vid Havets kant stod en skogsvarelse, beredd att böja sig ned för att dricka - när ytan plötsligt hårdnade till den tjockaste av isar. Ett dovt ekande, som av ursinniga slag, hördes från isens botten. Det var Kungen. Fast i djupet, i sitt eget hem, under en is så stark att inte ens den mäktigaste av vattnets varelser kan ta sig igenom.

Efter en stund tystnade världen. Dunkandet upphörde. Ty, kungen hade återvänt till den plats där ingen annan vattenvarelse existerade, och där skulle han finnas tills den dag då ytan var åter böljande och vacker.

Habina var Kungen från Havet!

12087305_1028030440563292_4782417300881790044_o.jpg

12317325_435706316623680_289786812_n.jpg

12357658_1751209628440730_1215011780_n.jpg
sedär vad lydiga vi är @Habina :devil:

* RAAAAAP*
 
Det var ju illa att ulvarna lyckades med käket men det känns inte som att det ska bli några större problem för goda att vinna detta ändå.
 
Men - det där var väl ändå alldeles helt onödigt!

Jag ska på kattuställning hela dagen idag så det är väl lika så bra att kolla vad Q pysslade med igår - av de som jag var osäker på så gick hon in ordentligt och analyserade - det ser ut som om hon kom fram till att GladFlikka är den kvarvarande ulven, jag tror inte att q var pålitlig alls. Jag tror hon gjorde ett försök att rikta bort blickarna från henne själv och från Dentaku. Jag har letat efter det goda i D som Snurrfian ser, jag kan inte hitta det.

cirkus röstar på Dentaku
 
Men - det där var väl ändå alldeles helt onödigt!

Jag ska på kattuställning hela dagen idag så det är väl lika så bra att kolla vad Q pysslade med igår - av de som jag var osäker på så gick hon in ordentligt och analyserade - det ser ut som om hon kom fram till att GladFlikka är den kvarvarande ulven, jag tror inte att q var pålitlig alls. Jag tror hon gjorde ett försök att rikta bort blickarna från henne själv och från Dentaku. Jag har letat efter det goda i D som Snurrfian ser, jag kan inte hitta det.

cirkus röstar på Dentaku
Jag trodde att jag var helt rätt ute och jag tror att jag kan ha missat något i rollbeskrivningarna för annars fattar jag inte...:confused: men det kanske jag inte får svar på innan leken är slut.:cautious: jag får lov att återkomma på efm. Barnen tävlar i dag.
 
UPPDATERING!!

Ännu en dag till ända. Dimman lade sig över tjock över skogen, en kuslig och rå känsla. Kungen från Havet vandrade genom vattenbrynet, när en mörk skugga plötsligt föll över vattenytan. De stelnade till, beredda på det värsta. Från Skogen kom en kylig vind. De var här. Mörkrets krigare. Med havets krafter på sin sida gjorde han sig redo för strid.

Dimman blev grå och virvlade runt stranden som ett ilsket åskmoln. Kungen kastade sig runt, havet var vilt. Med all sin styrka kastade han sig framåt, med vågorna svepande som vassa pilar. Med ens blev luften stilla. Åskmolnet var borta. Havet hade segrat och Kungen vandrade sakta ut mot djupet igen.

Men långt inne i skogen har sorgens kraft bitit sig fast i ett gott hjärta. Ett förtvivlat mörker har fläckat en vacker själ med det djupaste av hat. Ingen sorg är så stark som den efter en fallen vän. En kan tro att den riktas mot de som orsakat det förfärliga - men mörkret kan bedra. Ty, en sorg så stark gör även de vänligaste av hjärtan förvirrad - och hatet spridas mot de som minst anar det.

Quarter4ever var en Mörkrets Krigare!

12523768_803124323166662_1271487795_n.jpg

12523753_104781636571282_1337284894_n.jpg

12331793_123824754656128_1107202126_n.jpg


Känner att jag kanske får förtydliga:

En omvandling har alltså skett!
 
Eller bara en - den omvandlade. Med avseende på uppdateringen från LL så får jag intrycket att den skedde när q åkte. Omvandlingen förklarar också varför jag och @Snurrfian ser olika på Demtaku skulle jag tro
Hm det skulle du kunna ha rätt i, frågan är ju om jag vågar lita på dig för det skulle ju även kunna vara så att det är du som är omvandlad och därmed försöker få ut en god. Jag hatar omvandlingar!!!! :arghh:
 
Hm det skulle du kunna ha rätt i, frågan är ju om jag vågar lita på dig för det skulle ju även kunna vara så att det är du som är omvandlad och därmed försöker få ut en god. Jag hatar omvandlingar!!!! :arghh:

Vet vi när omvandlingen skedde? Det innebär ju i vilket fall att allt kastas om och man inte kan lita på någon längre. :crazy:

@LindgrenV

När skedde omvandlingen?
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp