Morgontrötta hundar.......

pippilotta

Trådstartare
Finns det någon mer än jag som har morgontrötta hundar ?
Mina båda sover så länge dom får, och ändå är vi ute sista gången vid 20.00-tiden, fattar inte att dom klara sig så länge....
Just nu ligger Riggo på rygg i sängen helt utslagen och Wilma ligger på rygg på golvet och sover, ingen tendens till att vilja gå ut än, det är rätt skönt att dom inte väcker mig tidigt och måste ut.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Jodå mina är morgontrötta. Dom sover med glädje så länge som till tolv, ibland ännu längre, utan en min av att vilja gå ut.
Är ut sista gången vid 22. När jag ska upp och jobba förmiddag är det två väldigt trötta djur man får släpa med sig ut :)
Kan bero på att matte också är fruktansvärt morgontött.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

:D Ho ho
Fast även stövaren har varit så sen hon var liten, och hon fanns här långt innan bassen.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Jag har en morgontrött hund jag med... går nästan inte o få ut henne innan nio.. o även då så är det svårt...
Men go är hon när hon ligger där o tittar på mig som om jag vore dum i huvudet som ska till stallet på morgonen!:rofl:
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Åh, var glada för att ni har morgontrötta hundar!!

Min tio-månaders golden har som längst sovit till 7:45, det betyder att JAG inte sovit längre än till 7:45 sedan april. Jag vill ha sovmorgon...snart...*hoppas*
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Jajemen, om jag ska sova extra länge en vardag är dom så söta för att då stiger jag upp vid sju eller så och släpper ut dom på en kiss i trädgården, när dom går in går dom direkt och ställer sig med tassarna på sängkanten och väntar på att jag ska lyfta upp dem för det är "gosdags":love: ..då sover vi två-tre timmar till. Westien på huvudkudden och taxen under täcket. Mys!
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Ngn som vet när man tävlar b-ponny är det året när man fyller 14 som man inte får hopptävla lokalt/regionalt. eller är det datumet man fyller 14år man inte får tävla??? jag undrar snälla kontakta mej privat elr skriv här!!!:confused: :confused:
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

jag har,jag har:D

De kan sova till tolv och mer om man inte väcker dem:angel:
Speciellt rottisdamen, hennes favorithobby är att sova!

Ofta blir deras sista kissrunda sent också, runt 1 på natten.
Så det blir ju inga akuta problem med full blåsa eller så;)

Sköönt för matte:p
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Ngn som vet när man tävlar b-ponny är det året när man fyller 14 som man inte får hopptävla lokalt/regionalt. eller är det datumet man fyller 14år man inte får tävla??? jag undrar snälla kontakta mej privat elr skriv här!!!:confused: :confused:

Är det här ett virus?
Dyker upp i varenda tråd ju!:crazy:
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Jag brukar vakna mitt i natten nån gång (mellan 01.00-03.00 oftast)
och då "sliter" jag upp valpen :angel: och hivar ut henne så hon
får kissa. Sen kliver hon (nästan) frivilligt upp vid 08.00 och hänger
med ut på morgonrundan...skulle hon få så skulle hon säkert sova längre ;)
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Ända sedan min dvärgpinscher var valp har hon gärna sovit 12 h/natt. Hon är nog det morgonslöaste som finns. :D
Jag får lyfta henne till ytterdörren, sen är hon pigg på att gå. Men i samma sekund som man kommer in igen så springer hon full karriär till sängen och springer in under täcket som en liten projektil och lägger sig ned för att sova.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Min förra hund, en beagle, måste vara den tröttaste!! Hon sov, o sov, o sov...! Man brukade oftast få BÄRA ut henne på morgonen.
En gång minns jag att jag gickå upp utan att väcka henne, för att se när det passade att masa sej upp. KL 13,30 vaknade hon o kom ner i köket!!! Och då hade inte hon varit ute sen kvällen innan vid 21-tiden ca!
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Min labbe är både morgontrött och kvällstrött :angel: .
Han brukar lägga sig efter kvällspromenaden vid 20-21 och sen kan han sova till 10-11 nästa morgon om det är helg och vi sover länge (vi brukar dock släppa ut honom för att kissa vid 23-00 om han vaknar när vi ropar). På vardagarna brukar vi få gå och väcka honom om vi går upp tidigare än 8 :D . Däremot så är det fullt ös när han väl har vaknat och kommit ut.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Min lilla blandras tik Felicia på 13 v hatar att gå upp på morgonen, oftast brukar jag få lyfta upp henne (hon försöker göra sig så tung som möjligt) och sätta ner henne på golvet för att hon ska vakna till.
 
Sv: Morgontrötta hundar.......

Min dvärgpinscherhane var en morgontrött herre redan som valp, så jag fick redan som nybliven valpägare sova länge på morgonen. Numera är det inte ovanligt att jag får tvinga upp honom ur sängen kring 13:00-14:00 på helgerna. Då har jag klivit upp för längesen, ätit frukost, klätt på mig och hunnit kika på tv:n en stund. Så nej, han är inte överlycklig på vardagarna när han måste gå en tidig morgonrunda. ;) :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp