Sv: Mor och farförälrar?
Jag har aldrig räknat med någon uppbackning från mina föräldrar och då var jag sjutton när jag fick mitt första barn
Det är jag som skaffar barn, inte de!
Även om de hade varit bra föräldrar (vilket de inte har varit) så är det mitt val, inte deras.
Men jag vet att om jag inte fick ta hand om mina framtida barnbarn ibland när det passade mig så skulle jag bli mycket ledsen
Så nej jag tycker inte att man kan räkna kallt med att mor/farföräldrarna ska passa sina barnbarn i tid och otid men när de vill! javisst!
Hur mycket uppbackning räknar ni med ifrån dem? Många som jag känner, som fick barn tidigt har (i mitt tycke) räknat med att få mycket uppbackning av sina mor/farföräldrar. Även här på buke har jag sett en del sådna
Hur ställer ni er till det?
Jag kan förstå om det var så förr, när barns mormor/farmor oftast ändå var hemma. Men idag yrkesarbetar ju många mor/farföräldrar, åker till indien på tågluff, bor på en annan kontinet eller helt enkelt inte är "barnmänniskor".
Även om jag gillar mina föräldrar så kan jag liksom inte föreställa mig dem som "barnvakter" trots att de uppenbarligen lyckats göra människor av mig å mina syskon.
Jag har aldrig räknat med någon uppbackning från mina föräldrar och då var jag sjutton när jag fick mitt första barn
Det är jag som skaffar barn, inte de!
Även om de hade varit bra föräldrar (vilket de inte har varit) så är det mitt val, inte deras.
Men jag vet att om jag inte fick ta hand om mina framtida barnbarn ibland när det passade mig så skulle jag bli mycket ledsen
Så nej jag tycker inte att man kan räkna kallt med att mor/farföräldrarna ska passa sina barnbarn i tid och otid men när de vill! javisst!