Montésadlar

Sv: Montésadlar

Säkerhet hur? själva fästet för jord och byglar är detsamma, bara den hårda delen bakåt skiljer sig åt och ärligt talat så är den mest i vägen för hästesn rörelser, fyller ingen egentlig funktion.

Äeehh, ja vet inte.. Men känns som att den skulle vara "vekare" om jag har en som ligger på käken och större risk för att glida fram?

Jag ska bygga en monté sadel, ska beställa bom från England nu,
för att få den precis som jag vill ha den + att den måste passa mina breda nordingar. Material hamnar på någon tusenlapp.

Hur lång tid tar det innan den e klart då? Vad kostar hela kalaset totalt då? PMa mig!

grafströms har fått in nya montésadlar men tyvärr så kan man inte se
någon bild på hemsidan:(

grafströms har fått in nya montésadlar men tyvärr så kan man inte se
någon bild på hemsidan:(

Jag ringde upp o kolla o dom har en i läder för 4.900 och en galopp/monté i syntet för 1.900...

Senast ändrad av en moderator:

Du menar alltså att du provat Wintecsadeln? Går den få tag på i Sverige? Vad jag förstått går den ej att köpa här utan man måste gå via tillverkaren i Australien.
Jag har en typ av "galoppträningssadel" av enkelt märke också (förutom montésadeln) men den ligger så illa på hästarna så den kan jag ej använda även om sitsen blir bättre...

Det fanns en wintec utannonserad på hastnet för inte så länge sedan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII