Montera vindstrappa - avväxling av vindsbalkar?

Lupin

Trådstartare
Jaha, nu kommer det en ny vinds-tråd igen! :D Men den här gången handlar det om att montera en hopfällbar vindstrappa, som jag ser att man kan köpa både här och där i olika storlek/mått.

Nu har jag iofs inte mätt mellan mina vindsbalkar ännu, men det är ganska tätt mellan dem. Jag tror inte ens att det finns så smala vindstrappor och alltså måste man göra en avväxling har jag läst. Hur gör man en sådan? :)

Sv: Montera vindstrappa - avväxling av vindsbalkar?

Ta hjälp av en konstruktör och en duktig snickare. Sånt där är inget man ska pula med själv om man inte är helt säker på vad man gör.

Sv: Montera vindstrappa - avväxling av vindsbalkar?

Har varit uppe på vinden idag och inspekterat och mätt lite grundligare. Jag har väldigt brett mellan takstolarna tror jag, cc 112-114 ungefär. Inte exakt samma mått mellan alla bjälkarna. Så då blir ju problemet det omvända istället antar jag, att jag måste "bygga in" mellan bjälkarna för att kunna fästa och montera en vindstrappa. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 659
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 485
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar