Montè föreläsning...vilka ska dit?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mr Steven
  • Startdatum Startdatum
M

Mr Steven

Den 12 december på solvalla är det föreläsning om hur du som montè ryttare kan träna för att bli starkare som ryttare

Villka ska dit?

Jag kommer dit med ett gäng montè intresserade elever 8 st anmälningar har jag fått än så länge
En har redan licens och resten siktar på att ta, det är roligt

vore roligt om det kom lite folk

ses där

Sv: Montè föreläsning...vilka ska dit?

Fick inbjudan... men ska inte dit. Kul att montéklubben drar igång lite grejjer!

Tror att det är VIKTIGT att montéryttare tränar bättre!

Senast ändrad av en moderator:

jag tror inte jag ska dit.. ska till valla den 8:e så de räcker att åka 70 mil en gång på en vecka :D

Hoppas ni får fler åhörare än vad vi fick när vi gästades av Janne Hellstedt för ett par veckor sedan. Totalt ett 30-40 tal personer varav endast 4 från montéföreningen. Bedrövligt, men det var en mycket intressant, bra och lärorik föreläsning. Synd för dem som gick miste om den.

Grymt bra föreläsning va det. alla mina elever som jag hade me mig va super nöjda efteråt och alla e laddade för att börja träna hårdare!!!!
det va nog 50 pers där ungefär

lite off topic men: Montéföreningen? kan nån berätta mer om den?
vad gör den? Kan man bli medlem? osv,..
aldrig hört talas om egentligen

Jag är också intresserad av att gå på föreläsningar. Inte om monté kanske, men om allt annat som har med trav att göra :)

Jag är också intresserad av att gå på föreläsningar. Inte om monté kanske, men om allt annat som har med trav att göra :)

Ett tips kan vara att gå med i den lokala hästägareföreningen, amatörklubb etc. De brukar finnas en sådan på de flesta banor. Dessa brukar hålla i en del föreläsningar varje år, åtminstone på min hemmabana. Det kan vara om foder, träning osv.

Ett tips kan vara att gå med i den lokala hästägareföreningen, amatörklubb etc. De brukar finnas en sådan på de flesta banor. Dessa brukar hålla i en del föreläsningar varje år, åtminstone på min hemmabana. Det kan vara om foder, träning osv.

Vart hittar man den på Solvalla? :)

lite off topic men: Montéföreningen? kan nån berätta mer om den?
vad gör den? Kan man bli medlem? osv,..
aldrig hört talas om egentligen

www.solvallamonteklubb.se

Dom ser till att monte sporten går frammåt på solvallao håller kontakt med alla ansvariga inom sporten och hjälper till när det är lopp på solvalla bla.

nu kommer jag säkert att bli missförståd å någon kommer säkert att ta illa upp, men det är absolut inte min mening. undrar bara om det finns träningar för monteryttare att bli bättre ryttare? ja någon typ av "ridlektion"? å då menar jag inte att man ska rida runt på någon volt å ha hästen på tygeln utan att man lär ryttarna att rida bättre?

två kompisar tog sina montelicenser förra året å då följde jag med å hjälpte dem att ta hästarna när de ridit klart, där blev jag alldeles förskrämd över den dåliga ridkunskapen som fanns hos ett flertal av ryttarna. kursledarna kunde inte ge konkreta tips hur de skulle hantera sina hästar, vad de behövde träna på osv, själv förstår jag inte hur sådana människor som inte kan speciellt mkt om ridning kan få avgöra om man ska få montelicens eller inte. så jag undrar om det finns ridkurser för ridkunniga människor inom monte´n? gärna runt gbg området?

nu kommer jag säkert att bli missförståd å någon kommer säkert att ta illa upp, men det är absolut inte min mening. undrar bara om det finns träningar för monteryttare att bli bättre ryttare? ja någon typ av "ridlektion"? å då menar jag inte att man ska rida runt på någon volt å ha hästen på tygeln utan att man lär ryttarna att rida bättre?

två kompisar tog sina montelicenser förra året å då följde jag med å hjälpte dem att ta hästarna när de ridit klart, där blev jag alldeles förskrämd över den dåliga ridkunskapen som fanns hos ett flertal av ryttarna. kursledarna kunde inte ge konkreta tips hur de skulle hantera sina hästar, vad de behövde träna på osv, själv förstår jag inte hur sådana människor som inte kan speciellt mkt om ridning kan få avgöra om man ska få montelicens eller inte. så jag undrar om det finns ridkurser för ridkunniga människor inom monte´n? gärna runt gbg området?

Tyvärr finns det inga sånna och jag kan väl hålla med dig där... Jag hade gärna sett att det fanns en instruktör med vid uppvisningsloppen som shjälpte ryttarna att gå framåt o bli bättre!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar