Monté för "ridhästar"

Jempan

Trådstartare
Finns d något lopp för travare som blivit ridhästar? Alltså som e avskrivna från STC... skulle gärna vilja starta me min men då hon e avskriven får ja ju inte starta i ett riktigt montéllopp me henne. Så finns d nånstans d finns lopp för min tösa? :crazy:

Sv: Monté för "ridhästar"

Nope, har inte hört talas om det, är de äldre än 10 resp. 12 år får de inte starta, kanske om det är bygdetrav långt ut i buschen men jag tvivlar på det?

Actrhiraz skrev:
Nope, har inte hört talas om det, är de äldre än 10 resp. 12 år får de inte starta, kanske om det är bygdetrav långt ut i buschen men jag tvivlar på det?

Hon e 7 nu så på d planet e d inga problem...

Ingen som vill ställa upp i ett lopp me/mot mig? :)

Men hur menar du då att hon är utskriven från STC? Har gamla ägaren satt permanent startförbud på henne får hon inte starta, annars är hon väl registrerad (frysmärkt?) och då kan du ju ta b-tränarlicens och montélicens och starta på med henne?:idea:

Actrhiraz skrev:
Men hur menar du då att hon är utskriven från STC? Har gamla ägaren satt permanent startförbud på henne får hon inte starta, annars är hon väl registrerad (frysmärkt?) och då kan du ju ta b-tränarlicens och montélicens och starta på med henne?:idea:

Va jag som skrev av henne för att ja inte ville att hon skulle tävla mer om ja nu skulle sälja henne senare när ja fått lite ordning på na...vilket va väldigt dumt nu när ja tänker på d senare...:(

Actrhiraz skrev:
kanske om det är bygdetrav långt ut i buschen men jag tvivlar på det?

Får inte starta ens i bygdetrav..... samma regler som vid "vanligt" trav
inkvalad (dock ej 8 mån regel), vara i startmässigt skick, ha tränare osv.....

Hej dannemora ridklubb brukar ha monte och galopp tävlingar . Där får du starta.

Gå in på travsport.se --> blanketter -->permanent startförbud

Skriv ut, skriv under och skicka in

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025