Mönstring av JR

Iddefixen

Trådstartare
Är det någon som vet hur en sådan går till?
Måste strävhåriga JR vara trimmade? och hur i såfall?
Måste de kunna gå fot och stå uppställda?

Har anmält vår JR till en mönstring i december och börjar bli lite nervös för hur man ska bära sig åt.

Sv: Mönstring av JR

Mönstringen går till som en utställning, exakt. Ha hunden i utställningsmässigt skick då de inte är speciellt generösa med att ta in nya JRs längre.

Träna på att hunden skall stå på bord och att folk tittar i munnen, greppar den runt bröstkorg och allmän hantering. De gillar inte hundar som skyggar eller morrar.

Oj! det här känns lite pirrigt. Det enda fel jag kan se på vår JR är att han är lite utåttåad fram. Men jag är absolut ingen expert. Är lite småskraj att det kan bli lite koncentrationsproblem under visningen. Vi ska upp till den stora utställningen på Älvsjömässan i december. Det gör ju inte saken bättre.... :eek:

Hur ska en strävhårig vara trimmad? och hur långt innan ska det göras?

Jag vet inte hur de skall vara trimmade, jag har släthårig. Prata eller till och med lämna honom till någon som håller på med trimmning.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24