Mönster till overaller & täcken

QuickStar

Trådstartare
Mönster till overaller & täcken

Någon som vet vart man kan få tag på det? internetsida? eller någon e-butik man kan beställa från bäcker?
Jag har sökt men hittar inget! :crazy:

Eller finns det någon snäll människa som kan skicka en bild med en liten beskrivning? :p

Re: Mönster till overaller & täcken

det finns flera hundsidor med täcken, även djuraffärer har det

ja men jag vill sy ett inte köpa ett färdig..

:)

till glee: vill ha ett som täcker magen också ;)

Du kanske kan ändra den där beskrivningen lite? Jag vill också ha ett som täcker magen så jag ritade till lite, tänkte att det ska gå under magen och fästas på ryggen med kardborrband :)

Vet inget annat förutom den som glee redan visat. Men du kan inte gå och kolla i djuraffären o se hur dom är sydda? :)

Den är är visserligen sydd till en katt, men det går ju bra att sy större om man vill det Bild Länk till beskrivningen klicka på kattpysseltips-kattröja (det går tyvärr inte att direktlänka till mönstret)

Hugger en svarsknapp!

Har också tänkt tanken att gå in i en djuraffär och studera en overall men de två affärerna som har overaller har inga hemma men tar hem om man vill ha men då måste man köpa och det ville jag ju inte, är snål i denna frågan då jag är duktig på att sy :) (ganska iallfall)

Jag har funderat ut hur jag ska sy täcket, det blir med magvärmare och knäppe på ryggen, om det blir kardborre har jag inte bestämt en men det var en bra idé.
Overallen blir dock lite svårare att "göra i huvudet" men jag hittade mönster till overaller på Chinese Cresteds Clubs hemsida. Dom kostar visserligen 25:- + frakt men det kanske det kan vara värt. Täcke kan man ju stjäla lite idéer från hästtäcken :angel:

Tack för alla svar.

Sv: Mönster till overaller & täcken

Min svärmor har sytt ett super täcke åt min valp... kostade gratis då vi tog en gammal täckjacksväst och sydde av... :) jätte snyggt blev det!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama