Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du hur själva infästningen på bommen ser ut, tänker att om det ser ut nått liknande med typ kedja genom hålen och sen hänglås så kan man ju har två (eller fler) lås ihopkopplade alternativt att det är en spilt mellan och ett lås överst och ett under.
Smart ide att koppla ihop flera hänglåsKan man ha två bör man kunna ha tre, eller fem
Läs tråden.Kan du inte få en kopia på markägarens nyckel?
Tro mig, jag har sett folk göra både det ena och det andra som de egentligen inte får/kan göra. Mitt bästa exempel är fd grannar som spärrade av en grusväg mellan sina två tomter så att ingen kunde använda den för att köra på (sällsynt), rida, cykla eller promenera på. Hur jag än försökte undersöka detta så kom jag ingen vart. Alla höll med om att det var fel, och att de inte fick göra så, men i slutänden hittade jag ingen myndighet som kände att det var deras jobb att ta tag i det. Så fd grannarna "fick" en extra bit tomt, och folk som bodde i området förlorade en viktig bit väg, utan att det gick att göra ett dugg åt det.....Men ett jaktlag kan inte hindra att man rider/cyklar/går på grusade vägar.
Ett jäkla otyg är vad det är.
Fast varför då? OM nu jaktlaget betalar så är det kanske intressantare att hålla sig god med dem, än de ryttare/cyklister och vandrare som utnyttjar vägen gratis?Jo, jag bara menade att det inte spelar någon jäkla roll att jaktlaget tycker att man "stör viltet", som @bettysmatte skrev.
Hade jag varit markägaren hade jag tagit tag i detta och sett till att vandrare/ryttare/cyklister kan komma förbi.
Jag har läst tråden men missade visst den bitenLäs tråden.
Fast varför då? OM nu jaktlaget betalar så är det kanske intressantare att hålla sig god med dem, än de ryttare/cyklister och vandrare som utnyttjar vägen gratis?
Trist, det hade ju varit smidigare att kunna röja lite. Då känns det väl som att alternativet är att ringa jaktlaget och på ett så trevligt och bestämt sätt som möjligt säga att "jag har markägarens tillstånd, när kan vi träffas och kopiera nyckeln?" Liksom ställa dem inför faktum och inte ge dem något val.Jag har varit dit nu. Det är HELT omöjligt att röja en väg förbi. Och det sitter två separata hänglåsc. Konstruktionen medger inte tre lås.
Det fortsätter i samma terräng åtskilligt förbi på båda sidor.
Längre omväg kanske - så du kommer runt stenhålstermarken.
Fast varför då? OM nu jaktlaget betalar så är det kanske intressantare att hålla sig god med dem, än de ryttare/cyklister och vandrare som utnyttjar vägen gratis?
I. Korta bommen något så att det går att komma runt stolpen med häst.
II. Köpa nytt hänglås till markägaren som fungerar med dennes nyckel samt med en annan (din) nyckel.
Argument till markägaren: Du håller uppsikt när rider och ser du något skumt rapporterar du till denne.