Möglat foder

Avalon

Trådstartare
Ska foder verkligen mögla i en helt oöppnad säck torrfoder?
Tänker på att eftersom säcken är gjord i plast och ingen luft tillförs så måste väl ändå fodret bibehålla sin fräschhet, eller är jag helt ute och cyklar?

//Avalon som är inne på andra säcken möglat foder....

Sv: Möglat foder

Jag stötte på detta en gång, den absolut första torrfoderpåsen jag köpte till första egna hunden. Öppnade för att ge kvällsmat och alla pellerna var täckta av vitt ludd.

Han fick köttbullar den kvällen, och jag reklamerade påsen.

Reklamera! Jag har även utnyttjat smakgaranti vid ett par tillfällen, dvs att man lämnar tillbaka en öppnad säck foder för att hunden inte gillar det, så är det mögligt hade jag definitivt lämnat tillbaka.

Ett torrfoder ska definitivt inte mögla om det packats och förvarats rätt. Reklamera och tala om att det är andra gången det händer.

Det låter helt galet. Jag säger som andra: reklamera!

Sedan är jag nyfiken på vad det är för foder du köpt :p

Oftast händer det där om det uppstår ett litet hål i säcken, det behöver inte vara stort alls. Enligt både RC och Robur som jag har reklamerat säckar till, behöver inte hålet ens vara synligt för ögat men det räcker för att det ska komma in fukt och syre och så är mögelprocessen igång.

De gånger jag har reklamerat har jag fått extra säck och fodret hemlevererat som plåster på såren.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 210
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka