Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog både hästkunnandet och ekonomin, för det går inte att förutse alla ansvarsområden som man slapp då man inte hade eget. Just nu är jag på väg att investera för en gård som vi har hyrt. Var hittar man ett billigt och bra elaggregat som man inte kan leda ström till? mvh L8Albatross skrev:De flesta av oss som står i kollektivstall eller hyr box har väl någon gång tänkt tanken att skaffa egen gård någon gång i framtiden. Men när är man egentligen mogen för detta steg? Och är det då hästkunnandet eller ekonomin som är den stora stötestenen?
Lotta Callander skrev:Var hittar man ett billigt och bra elaggregat som man inte kan leda ström till? mvh L8
Inte_Ung skrev:Att börja "litet" är bra.
Inte_Ung skrev:Att ta hand om någons stall i en vecka då de åker på semester är också en bra övning som jag har ägnat mig åt.
Prova att leta på Google.Lotta Callander skrev:Var hittar man ett billigt och bra elaggregat som man inte kan leda ström till? mvh L8
Visst visst, men vi får inte lägga ut länkar till vare sig tillverkare eller återförsäljare här.Mynta2 skrev:Istället för att snurra på goggle så anser jag att man får bättre info hos www.bmsab.se dom säljer det mesta inom stängsel samt LÄR ut hur ett stängsel fungerar samt vad man behöver och felsökningstips.
När man inser och kan ta att man är helt låst vid gården på sin lediga tid pga fodringar osv. (Om man inte har inhysningar som hjälper till förstås). Att man alltid måste hem direkt efter jobbet för att fodra, att man har en lösning för lunchfodringar på dagen osv. Detta och ekonomin är stötestenen för mig. Kunnandet har jag. Har bott på egen gård ett tag (hyrt) och då var vi två som delade på jobbet. Så då var man ledig från fodringar osv varannan helg o vissa vardagkvällar. Det var skönt!Albatross skrev:De flesta av oss som står i kollektivstall eller hyr box har väl någon gång tänkt tanken att skaffa egen gård någon gång i framtiden. Men när är man egentligen mogen för detta steg? Och är det då hästkunnandet eller ekonomin som är den stora stötestenen?