C
C_L
Nu gjorde jag slag i saken. Efter några års arbete med Tyska utbildningsskalan så lämnade jag, till Tyska Ridsportförbundet, in ett förslag på en utveckling av den klassiska skalan vilken jag tycker ska omfatta även ryttarens träning.
Jag fick svar. De vill ha ett möte för att diskutera detta.
De var ute och tittade när jag höll lektioner för att bilda sig en uppfattning om mitt arbete och efter det bokades alltså ett möte om att integrera ryttarens träning i Tränarnas utbildning.
Modigt eller dumdristigt men de verkar vara intresserade och jag ska demonstrera mina teorier i Tyskland i Januari.
Tänk vad bra om det var en erkänd metod att träna med sig själv lika mycket som med hästen, vilken Dressyr som skulle skapas då
Vad tycker ni?
Jobbar Ni med er själva för att skapa bra Dressyr?
/Carola
Jag fick svar. De vill ha ett möte för att diskutera detta.
De var ute och tittade när jag höll lektioner för att bilda sig en uppfattning om mitt arbete och efter det bokades alltså ett möte om att integrera ryttarens träning i Tränarnas utbildning.
Modigt eller dumdristigt men de verkar vara intresserade och jag ska demonstrera mina teorier i Tyskland i Januari.
Tänk vad bra om det var en erkänd metod att träna med sig själv lika mycket som med hästen, vilken Dressyr som skulle skapas då
Vad tycker ni?
Jobbar Ni med er själva för att skapa bra Dressyr?
/Carola