Moderne xx

Sv: Moderne xx

Menar du i största allmänhet eller tänker du på hopphingstar?

Hopp och fälttävlan ev andra med, men i första hand hopp.

Jag kan på rak arm inte komma på en endaste.

Det fanns en i ridponnyavel, men jag tror att han togs ur avel p g a bristande bruksprovsresultat, men jag är inte säker.

Finns det ingen ridponny som t.ex är efter Son of A Gun?

*Får man fråga varför du vill ha honom som farfar?

Har själv en ankomma där han är Morfar

Det fanns även en hingst som hette Cedar xx e. Vicke xx-Moderne xx, han användes en del i ridponnyavel.

Han hette Guns firecracker Rp 132 och har en del avkommor i ridponnyaveln. Och Sun of a gun har väl även en son som använts i ponnyavel på gotland som inte är godkänd men men de är säkert attrakltiva ändå.

Vi har en ridponny (ett sto) ue. Son of a Gun och vi är mycket nöjda med henne både vad det gäller temperament och hoppförmåga. Dock är hon ännu ung och vi har inte hunnit tävla henne än, men hon är verkligen lovande.
Har ett annat sto som jag skulle vilja betäcka och då vill jag ha Engelskt fullblod till henne. Så tänkte jag knycka det andra stoets fullblodsinslag efersom vi är nöjda med henne.
Snurrigt va? men det var något i den stilen jag tänkte.

Så hette han! Tack:)
Har grunnat på det halva kvällen men kunde inte komma på det...

Var det han som inte gick igenom något sista bruksprov, eller har jag blandat ihop totalt?

Det låtter vettigt tycker jag :D Lycka till!!

Min dam är iallfall underbar men har ju sina dagar hon med ;)

En av sakerna som är bra med vår är att hon nästan aldrig "har sina dagar". För att vara sto är hon otroligt stabil, ärlig på hinder och lydig och fin, en drömponny helt enkelt:love: .
Jag brukar skoja och säja att när vi köpte henne gjorde jag mitt livs affär. Många är de som försökt få köpa henne av oss (billigt:devil: för de tycker vi inte kan matcha henne, men skrattar bäst som skrattar sist, dotter tränar henne och sliter dag ut och dag in för att lära sig och hästen)

Så hette han! Tack:)
Har grunnat på det halva kvällen men kunde inte komma på det...

Var det han som inte gick igenom något sista bruksprov, eller har jag blandat ihop totalt?

Kommer inte ihåg om det var han som ej klarade bruksprovet eller varför han försvann ur aveln.

När jag började tänka lite mer undrar jag om det inte var så att han föll på avkommebedömning:confused:

*Får man fråga varför du vill ha honom som farfar?

Har själv en ankomma där han är Morfar

Fast frågan var väl inte om det fanns någon hingst som tillhör hans hingstlinje (för det finns det väl inte), utan om det fanns någon hingst som alls hade honom i stammen?

Fast frågan var väl inte om det fanns någon hingst som tillhör hans hingstlinje (för det finns det väl inte), utan om det fanns någon hingst som alls hade honom i stammen?

Det var bara ren nyfikenhet...:smirk:

Kan tillägga att Moderne hade sonen Rick xx godkänd för halvblodsavel. Rick godkändes 1983, 16 år gammal, efter meriter i svår fälttävlan. Tyvärr avled han samma år efter att ha betäckt ett tiotal ston.

Rick hade varit ett fynd i halvblodsaveln! Han hade samma morfar som Son of a Gun och till mormor hade han en helsyster till Hurricane:d

Lägger in en liten bild på Rick.
Rickxx.jpg

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna